18 червня відбулася презентація досліджень громадської думки щодо питань безбарʼєрності й обговорення дій щодо посилення комунікацій результатів впровадження політики безбарʼєрності за участю Прем’єр-міністра Дениса Шмигаля та Першої леді України Олени Зеленської, а також усіх членів Уряду, які відповідають за реалізацію заходів Національної стратегії створення безбар’єрного простору в Україні.
Дослідження висвітлює важливість безбар’єрності як цінності в сучасному українському суспільстві. Значна частина населення визнає потребу в соціальних змінах і в питаннях працевлаштування, освіти, доступності інфраструктури.
Дослідження, проведене Центром соціальних досліджень та поведінкової економіки за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) і Ради з комунікацій безбарʼєрності, за методологією і аналітикою Advanter Group та Gradus research показало, що сьогодні безбар’єрність – важлива цінність для суспільства.
83% респондентів вважають безбар’єрність новою цінністю для суспільства. Це підтверджує значення соціальних змін порівняно з інфраструктурними вдосконаленнями. Респонденти зазначають, що увагу слід зосередити на зміні поведінки людей (34% опитаних); створенні адаптованого середовища (32%) та забезпеченні доступності освіти й робочих місць (22%).
«Безбар’єрність – це нова цінність для нашого суспільства. 83% респондентів назвали її такою. Це дуже великий відсоток, велика свідомість. Нарешті. Якщо так багато людей усвідомлює безбар’єрність як цінність – ми на правильному шляху як суспільство», – наголосила дружина Президента Олена Зеленська.
Дослідження також показало, що більш як половина опитаних українців вважають, що створенням безбар’єрного простору й суспільства мають займатися держава та місцеві органи влади. Водночас майже кожен четвертий уже й сам долучається до усунення бар’єрів.
«Це означає, що люди готові не лише приймати, а й долучатися. Тобто суспільство у нас активне. Тепер уже завдання посадовців на всіх рівнях і в міністерствах – не втратити ці відсотки небайдужих і примножити. З людьми треба говорити і їх треба чути», – наголосила Олена Зеленська.
За словами першої леді, безбар’єрність потрібна не лише пораненим і людям з інвалідністю, а кожному, щоб почуватися комфортно та вільно. Так, за результатами дослідження, насамперед розв’язати питання безбар’єрності треба у сфері працевлаштування – так вважають 57% опитаних, 51% назвали потребу змін в інфраструктурі, ще 37% респондентів – в усуненні бар’єрів для людей старшого віку.
Зі свого боку Денис Шмигаль зазначив, що Україна продовжує послідовний курс на створення безбар’єрного середовища для всіх громадян: «Це відповідає нашому європейському курсу та нашим цінностям. Ця тема постійно в центрі уваги нашого уряду та всіх міністерств. Відповідно комунікація як на рівні держави, так і на рівні громад у цьому напрямі має бути системною та активною. Це невід’ємний елемент стратегії змін, яку ми впроваджуємо. Ми формуємо сприйняття, що безбар’єрність – це не лише пандуси та доступне міське середовище. Безбар’єрність – це доступність усіх послуг, усіх можливостей для кожної людини у кожному куточку нашої країни».
«Сьогодні важливе збільшення ефективності комунікацій безбарʼєрності. Саме, з цією метою була створена Експертна рада з комунікацій безбарʼєрності при МКІП. Комунікація допомагає підвищити обізнаність та поінформованість суспільства щодо можливостей споживання доступних послуг для всіх груп населення», – підкреслив т. в. о. Міністра культури та інформаційної політики України Ростислав Карандєєв.