Безбар’єрність є важливою цінністю для суспільства, – дослідження громадської думки

18 червня відбулася презентація досліджень громадської думки щодо питань безбарʼєрності й обговорення дій щодо посилення комунікацій результатів впровадження політики безбарʼєрності за участю Прем’єр-міністра Дениса Шмигаля та Першої леді України Олени Зеленської, а також усіх членів Уряду, які відповідають за реалізацію заходів Національної стратегії створення безбар’єрного простору в Україні.

Дослідження висвітлює важливість безбар’єрності як цінності в сучасному українському суспільстві. Значна частина населення визнає потребу в соціальних змінах і в питаннях працевлаштування, освіти, доступності інфраструктури. 

Дослідження, проведене Центром соціальних досліджень та поведінкової економіки за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) і Ради з комунікацій безбарʼєрності, за методологією і аналітикою Advanter Group та Gradus research показало, що сьогодні безбар’єрність – важлива цінність для суспільства.

83% респондентів вважають безбар’єрність новою цінністю для суспільства. Це підтверджує значення соціальних змін порівняно з інфраструктурними вдосконаленнями. Респонденти зазначають, що увагу слід зосередити на зміні поведінки людей (34% опитаних); створенні адаптованого середовища (32%) та забезпеченні доступності освіти й робочих місць (22%).

«Безбар’єрність – це нова цінність для нашого суспільства. 83% респондентів назвали її такою. Це дуже великий відсоток, велика свідомість. Нарешті. Якщо так багато людей усвідомлює безбар’єрність як цінність – ми на правильному шляху як суспільство», – наголосила дружина Президента Олена Зеленська. 

Дослідження також показало, що більш як половина опитаних українців вважають, що створенням безбар’єрного простору й суспільства мають займатися держава та місцеві органи влади. Водночас майже кожен четвертий уже й сам долучається до усунення бар’єрів. 

«Це означає, що люди готові не лише приймати, а й долучатися. Тобто суспільство у нас активне. Тепер уже завдання посадовців на всіх рівнях і в міністерствах – не втратити ці відсотки небайдужих і примножити. З людьми треба говорити і їх треба чути», – наголосила Олена Зеленська.

За словами першої леді, безбар’єрність потрібна не лише пораненим і людям з інвалідністю, а кожному, щоб почуватися комфортно та вільно. Так, за результатами дослідження, насамперед розв’язати питання безбар’єрності треба у сфері працевлаштування – так вважають 57% опитаних, 51% назвали потребу змін в інфраструктурі, ще 37% респондентів – в усуненні бар’єрів для людей старшого віку. 

Зі свого боку Денис Шмигаль зазначив, що Україна продовжує послідовний курс на створення безбар’єрного середовища для всіх громадян: «Це відповідає нашому європейському курсу та нашим цінностям. Ця тема постійно в центрі уваги нашого уряду та всіх міністерств. Відповідно комунікація як на рівні держави, так і на рівні громад у цьому напрямі має бути системною та активною. Це невід’ємний елемент стратегії змін, яку ми впроваджуємо. Ми формуємо сприйняття, що безбар’єрність – це не лише пандуси та доступне міське середовище. Безбар’єрність – це доступність усіх послуг, усіх можливостей для кожної людини у кожному куточку нашої країни».

«Сьогодні важливе збільшення ефективності комунікацій безбарʼєрності. Саме, з цією метою була створена Експертна рада з комунікацій безбарʼєрності при МКІП. Комунікація допомагає підвищити обізнаність та поінформованість суспільства щодо можливостей споживання доступних послуг для всіх груп населення», – підкреслив т. в. о. Міністра культури та інформаційної політики України Ростислав Карандєєв. 

Вас може зацікавити

Україна отримала два сертифікати за включення українських традицій до Списків нематеріальної культурної спадщини ЮНЕСКО

Україна отримала два сертифікати за включення українських традицій до Списків нематеріальної культурної спадщини ЮНЕСКО

Росія продовжує вбивати українських митців

Росія продовжує вбивати українських митців