Бібліотеки – простори психосоціальної підтримки: у Львові пройшли тренінги для бібліотекарів

З 4 по 8 листопада у Львові відбулася друга сесія очних тренінгів у рамках проєкту «Бібліотеки як простір психосоціальної підтримки». У них взяли участь 30 бібліотекарок з 16 бібліотек з Львівської, Тернопільської та Івано-Франківської областей.

Тренінги фокусувались на методах психосоціальної підтримки, інструментах самодопомоги, першій психологічній допомозі, профілактиці професійного вигорання, психоемоційному розвантаженню через творчість та читання, моделі співпраці в громаді для підтримки психічного здоров’я населення з урахуванням основних принципів травмо-інформованого підходу, створенні комфортного психосоціального простору в бібліотеці.

«Бібліотеки мають стати важливими точками опори для людей, які шукають допомоги, зокрема у сфері психосоціальної підтримки. Важливо, щоб ми підтримували один одного, адже тільки разом можемо подолати будь-які труднощі. Бібліотеки – це не просто місце для читання, це простір для спілкування, підтримки та, найголовніше, для відновлення», — сказала Леся Хемраєва, начальниця відділу політики безбар’єрності, гендерної рівності та ментального здоров’я МКСК.

Навчання провели: спеціалістка з питань освіти, методистка початкової школи, нейропедагог, практичний психолог, тренерка НУШ; консультантка ЮНЕСКО Марина Пристінська, учений секретар Національної бібліотеки імені Ярослава Мудрого, методистка; консультантка ЮНЕСКО Світлана Ковальчук, спеціалістка з питань освіти, психічного здоров’я та психосоціальної підтримки ЮНЕСКО Альона Попова, програмна спеціалістка ЮНЕСКО з питань освіти, керівниця проєкту Наталія Каташинська. Експертна підтримка також надавалась партнерськими організаціями. Тренерки Анна Качмарик та Інна Дика з Товариства Червоного Хреста в Україні провели денний тренінг з першої психологічної допомоги. Тренерка та арттерапевтка Інна Душка з ГО «Інститут Республіка» провела сесію з артпрактик для бібліотекарів.

По завершенню тренінгів учасниці отримали відповідні сертифікати та за умовами проєкту в наступні два місяці мають організувати тематичні локації та оформити комфортний психосоціальний простір у своїх бібліотеках з урахуванням травмо-інформованого підходу. Крім того, учасники мають провести два тематичні заходи з психосоціальної підтримки для колег та для відвідувачів бібліотек з використанням наданих інструментів, вправ і методик, а також інтегрувати психосоціальну підтримку в річний план роботи бібліотеки на 2025 рік як рутинну діяльність та регулярні заходи.

Команда проєкту підтримуватиме учасниць упродовж наступних двох місяців, що сприятиме взаємодії та координації спільноти. Також вона проведе 2 групові вебінари на тематику психосоціальної підтримки в бібліотеках з урахуванням запиту від учасників, надаватиме індивідуальні консультації та надасть навчальні матеріали та мапу перевірених сервісів для інформування й перенаправлення користувачів бібліотек.

Навчальна програма розроблена та реалізовується ЮНЕСКО спільно з Міністерством культури та стратегічних комунікацій за фінансової підтримки Японії у співпраці з Координаційним центром з психічного здоров’я Кабінету Міністрів України.

Проєкт та навчальна програма «Бібліотеки як простір психосоціальної підтримки» є складовою пріоритетного проєкту «Мистецтво допомагати» Міністерства культури та стратегічних комунікацій України в межах Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?» за ініціативою першої леді Олени Зеленської.

Вас може зацікавити

ЄС підтримує українську культуру: у Брюсселі обговорили збереження культурної спадщини та нові ініціативи

ЄС підтримує українську культуру: у Брюсселі обговорили збереження культурної спадщини та нові ініціативи

Освіта під час війни: Микола Точицький обговорив з керівниками закладів вищої мистецької освіти основні виклики та шляхи їх вирішення

Освіта під час війни: Микола Точицький обговорив з керівниками закладів вищої мистецької освіти основні виклики та шляхи їх вирішення