Під час п’ятого модуля «Креативний продукт як двигун економічного розвитку громад», спікери обговорили роль культурних і креативних індустрій як засобу збереження ідентичності та формування економічної привабливості громад. Основною темою стала важливість розвитку креативних продуктів завдяки підтримці місцевої влади, підприємців та громадських організацій.
«Креативні проєкти здатні перетворити громади на культурні осередки, що притягують людей і ресурси», — зазначив радник Міністра культури та стратегічних комунікацій Тарас Шевченко.
Директорка Українського центру культурних досліджень, Анастасія Образцова, наголосила на необхідності залучення місцевої влади до створення сприятливих умов для просування бізнесу та креативних продуктів: «Важливо не лише створити продукт, а дати йому стале життя. Коли народжується певний креативний продукт, він посилює локальну ідентичність і безпосередньо дає людям потужний звʼязок зі своєю громадою, і мені здається, це надважливо».
Вона також підкреслила: важливим аспектом розвитку креативного сектору є і фінансова підтримка, яка виходить за рамки грантів Українського культурного фонду.
Своєю чергою, керівник Бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні Микола Ульянов наголосив на значущості креативних індустрій, що створюють високу додану вартість культурного продукту: «Необхідно враховувати достатній рівень децентралізації громад та управлінських спроможностей, аби адмініструвати певні організації, які створюють такий продукт. Це компетенція, інфраструктура, це те, що називається “бізнес-клімат”. Бюро готове допомагати громадам у налагодженні транскордонних комунікацій, як для створення, так і для розповсюдження креативних продуктів. Підсумовуючи, якщо ви досягаєте таких результатів, що ваша громада спроможна створювати культурний продукт, який має високий попит, це означає, що всі інші рівні адміністрування, менеджмент і взагалі рівень життя у вашій громаді є досить добре налагодженими».
Форум «Культурна децентралізація: виклики та перспективи реформи. Відновлення громад через культуру» організований Проєктом USAID «ГОВЕРЛА» за ініціативи Комітету ВРУ з питань гуманітарної та інформаційної політики у співпраці з Міністерством культури та стратегічних комунікацій і Офісом підтримки відновлення при МКСК.