Дайджест активностей Фільтра до Глобального тижня медіаграмотності

Під час Глобального тижня медіаграмотності Фільтр, національний проєкт з медіаграмотності МКІП, проведе ряд активностей. Їхня ціль — об’єднати українців навколо теми медіаграмотності у час війни та надати інструменти для боротьби з фейками. Нижче розповідаємо про наші плани.

1. 27 жовтня, вперше, проєкт Фільтр МКІП та IREX проведуть всеукраїнський національний тест з медіаграмотності. Кожен учасник гарантовано отримає сертифікат, а 30 учасників, які дадуть найбільшу кількість правильних відповідей за найшвидший час, отримають подарунки — планшети, павербанки, колонки, рюкзаки, худі та ще багато іншого!   

До участі запрошені всі українці. Кожен учасник зможе перевірити, чи вміє боротися з фейками та відрізняти ворожу пропаганду. 

Платформа для проходження тесту буде відкрита 27 жовтня тричі протягом дня: початок об 11:00, 15:00, 19:00.

Посилання на платформу для проходження тесту буде опубліковано на сайті «Фільтра» 27 жовтня. 

2. Спеціально до тижня медіаграмотності Фільтр готує словник, який уніфіковує термінологію з медіаграмотності, що використовується в Україні та світі. Він ознайомить вас із основними поняттями теми, такі як, наприклад, фактчекінг, кукіс, клікбейт, інфлуенсер, фішинг тощо.

Ознайомитись зі словником можна буде на сайті «Фільтра» наступного тижня.

3. Фільтр підготував корисні інформаційні листівки на тему медіаграмотності у PDF-форматі. Вони стануть у пригоді для організації занять на тему медіаграмотності у навчальних закладах. Серед тем:

  • як перевірити достовірність фото?

  • чи можна довіряти Вікіпедії?

  • як працює російська пропаганда в мультиках?

  • які є 5 інструментів пропаганди?

  • як виявляти дезінформацію?

Ознайомлюйтесь з документами тут.

4. 27 жовтня о 16:30 Фільтр проведе онлайн-лекцію “Як стати джедаєм на інформаційному фронті?” для всіх охочих студентів України. Під час лекції студенти дізнаються: 

  • Як створювати веселий, проте свідомий контент у ТікТок? 

  • Якими є ознаки маніпуляції?

  • Як перевірити достовірність зображення, правдивість статистики та справжність експерта?

Дізнавайтесь про це та інше, зареєструвавшись на лекцію за посиланням.

5. Фільтр разом МОН заохочує усіх освітян України провести урок з медіаграмотності у своїх навчальних закладах. Аби організувати заняття, рекомендуємо наступні, уже готові до використання, матеріали: 

– Урок від IREX «Медіаграмотність під час війни». 

Цей урок допоможе потренувати навички медіаграмотності та визначити ризики інформаційного простору під час війни. 

– Тулкіт від британського Департаменту цифрових технологій, культури, медіа та спорту. 

Він складається з посібника для вчителів та онлайн-гри для цікавого й інтерактивного навчання. 

– Тулкіт Фейк ≠ факт від Шведського інституту. 

Тулкіт складається з практичних вправ з розпізнавання різних видів фейків та пропаганди. Пакет документів містить готові презентації з коментарями для вчителів. 

Якщо ж ви хочете розробити власний урок, то пропонуємо вам можливі теми: 

  • Блогери та журналісти. Кому довіряти і як перевіряти?

  • Як створювати якісний контент?

  • Російська пропаганда в мультиках. Чого ми не помічали? 

Щоб допомогти вам краще підготуватися до уроків та надихнути на нові теми та обговорення з учнями, Фільтр підготував корисні й легкі у сприйнятті матеріали на тему медіаграмотності. Шукайте всі зазначені матеріали за цим посиланням.

6. Фільтр розпочав флешмоб у ТікТок #яфільтрую. Під час тижня медіаграмотності записуйте відео під звук, перевіряйте, наскільки ви медіаграмотні та додавайте хештег #яфільтрую. Нехай про важливість медіаграмотності дізнається якомога більше користувачів!

Вас може зацікавити

Громади та міста дружні для людей: Національна опера України отримала рекомендації щодо впровадження безбарʼєрності 

Громади та міста дружні для людей: Національна опера України отримала рекомендації щодо впровадження безбарʼєрності 

Європейський Парламент готовий посилити співпрацю у реалізації проєктів у сфері культури

Європейський Парламент готовий посилити співпрацю у реалізації проєктів у сфері культури