Експорт української культури є одним з пріоритетних напрямків роботи Міністерства культури та інформаційної політики в проекті Плану відновлення України. На цьому наголосила заступниця Міністра культури та інформаційної політики Галина Григоренко під час брифінгу в Медіа центрі Україна – Укрінформ.
«Присутність України в інформаційному та культурному полі інших країн – це не абстрактна категорія, а дуже конкретна і нагальна потреба. З 24 лютого Україна займала перші шпальти світових медіа та більшу частину прайм-тайму. І причину, і високу ціну цієї присутності ми всі з вами розуміємо», – зазначила Галина Григоренко.
Під час брифінгу вона розповіла про:
-
підтримку проектів українських митців за кордоном;
-
презентацію української культури в світі;
-
найбільш важливі культурно-мистецькі проєкти, які сьогодні реалізує МКІП.
Зокрема, Галина Григоренко відзначила успішну презентацію Українського павільйону на Венеційському бієнале в квітні, виступ Національного симфонічного оркестру України в театрі Ла Феніче в травні, турне Державного естрадно-симфонічного оркестру Kyiv Symphony Orchestra країнами Європи, гастролі Ансамблю класичної музики імені Лятошинського в червні, запуск проєкту Ukrainian Freedom Orchestra у партнерстві з Метрополітан Опера та Варшавською оперою, розпочату співпрацю з Museum of Modern Arts або МоМа, Нью-Йорк щодо створення віртуального музею сучасного українського мистецтва, Український павільйон на Міланському Трієнале, підготовку виставки української кераміки та васильківської майоліки спільно з Національним музеєм українського народного декоративного мистецтва України в Лондоні в листопаді та багато інших проєктів, які зараз знаходяться в стадії розробки.
«Нам потрібно вкладати зусилля і ресурси в просування українських наративів, українського бачення та української культури за кордоном. Працювати над цим як всередині країни, нарощуючи компетенції, так і випрацьовуючи нові звʼязки та партнерства назовні», – сказала заступниця Міністра культури та інформаційної політики.