Франківський драмтеатр і етнобренд Gaptuvalnya презентували оновлення легендарного мюзиклу «Гуцулка Ксеня»

27 серпня Івано-Франківський національний академічний драматичний театр імені Івана Франка відкрив театральний сезон оновленим мюзиклом «Гуцулка Ксеня».

Напередодні, 26 серпня, Франківський драмтеатр та етнобренд Gaptuvalnya презентували трансформацію костюмів до культового мюзиклу, а це — 34 сценічні костюми із понад 100 різних елементів для героїв постановки. Зокрема у вбранні головної героїні гуцулки Ксені використали орнаменти, натхненні самобутністю яворівської хустки та стилізовану традиційну весільну ґуґлю.

«Сучасна культура живе там, де традиції поєднуються з інноваціями, а мистецтво стає близьким кожному. Я щиро вдячна бренду Gaptuvalnya за те, що вони, працюючи з костюмами, бережуть і переосмислюють нашу спадщину, роблячи її зрозумілою та привабливою для сучасного глядача. Особливо приємно, що бренд став переможцем грантової програми «СТВОРЮЙ!», що дозволило масштабувати виробництво та зробити українську культуру ще доступнішою для широкої аудиторії. Співпраця театру та локального бренду — це приклад того, як творчість, відповідальність і відданість мистецтву створюють живу, актуальну культуру, яка надихає, об’єднує та розвиває наше суспільство», — прокоментувала творчу колаборацію театру та українського етнобренду т.в.о. Міністра культури та стратегічних комунікацій Тетяна Бережна.

Мюзикл «Гуцулка Ксеня» від Франківського драмтеатру став культовим завдяки синергії команди режисера Ростислава Держипільського, головного диригента Богдана Ткачука, хореографа Дмитра Леки та духу легендарного Ярослава Барнича. Це історія, що на основі глибоких традицій переродилася в сучасну легенду.

«У час, коли ми боремося за збереження української культури, наша відповідь — створення нової. Не на руїнах, а на основі, на глибоких традиціях і корінні», — зазначив режисер Ростислав Держипільський. — «Наше партнерство — саме про це: і одяг, і театр сьогодні є способом говорити, бути голосом роду, пам’яттю та закликом до руху вперед. Наша «Гуцулка Ксеня» — це про силу традицій, яка звучить актуально. Це сучасний, стильний театр, що розкриває українську культуру легко, глибоко та щиро».

Команда Gaptuvalnya працює з інноваційними сталими матеріалами, а регіональні техніки, давні назви й локальні ритми вплітає в сучасні силуети вишитого вбрання.

«Нашою співпрацею ми поєднали різні джерела культури: театр, моду, народне прикладне мистецтво, кожне з яких тримає українську ідентичність. Впродовж десятиліть її намагаються стерти, тож варто не просто зберігати раритети в музеях, а творити нові віхи — сучасні, живі, впізнавані», — наголосила засновниця бренду Наталія Гергелюк.

У межах події гості долучилися до збору на дрони Mavic 3T для 80-ї бригади ДШВ, придбавши на аукціоні унікальну сорочку головних героїв.

Вас може зацікавити

Харків — столиця книговидання: у межах «Літературного ярмарку» обговорили майбутнє бібліотек і книжкового ринку

Тетяна Бережна перевірила стан об’єктів культурної спадщини Одеси, пошкоджених внаслідок російських атак