У рамках щорічного Всесвітнього тижня медіа та інформаційної грамотності психологи Кембридзького університету за підтримки Нацагентства з кібербезпеки та захисту інфраструктури США (CISA), нідерландського медіаколективу «DROG», дизайнерської агенції Гусмансона та компанії «Park Advisors» розробили спеціальну онлайн-гру «Harmony Square» з метою «вакцинації» суспільства від політичної дезінформації.
Що це?
Harmony Square – коротка безкоштовна онлайн-гра, що покликана допомогти гравцям стати більш стійкими до міс- та дезінформації.
Наприкінці вересня 2022 було запущено українську версію онлайн-гри, яка стала сімнадцятою версією міжнародного проєкту з медіаграмотності, що адаптована до національного контексту.
Що отримають під час гри гравці?
Гравці дізнаються, як створюється і поширюється політична дезінформація. За статистикою після практикуму гравці проявляють психологічний спротив методам маніпуляції, якими послуговується політична дезінформація, підвищують рівень критичного мислення і не поширюють такий контент серед учасників своїх мереж.
На чому базується гра?
Гра базується на теорії «щеплення»: вплив на людину невеликої «дози» звичних методів, які використовують під час поширення фейкових новин, дозволяє краще виявляти та ігнорувати дезінформацію, якщо вона стикнеться з нею в майбутньому.
Коли гравці розуміють, яким чином можна спровокувати політичний розбрат у грі, використовуючи всі методи – від ботів до залучення фальшивих експертів, – вони отримують своєрідну «психологічну вакцину» для протидії таким явищам у реальному світі.
Як відбувається гра?
Протягом 10-ти хвилин відбувається активне експериментальне навчання через виконання вправ на перспективу: перед гравцями поставлене завдання поширювати дезінформацію і розпалювати внутрішні суперечності в тихому і мирному районі – на площі «Гармонії».
Гра має 4 рівні, на яких користувачі вивчають 5 технік маніпуляції, що найчастіше використовуються під час поширення політичного медіаконтенту:
● троллінг;
● використання емоційної мови;
● штучне збільшення обсягів аудиторії контенту через використання ботів і фейкових вподобайок;
● поширення теорії змови;
● поляризація аудиторії.
«Harmony Square» покращує здатність людей ідентифікувати правдиву інформацію та дезінформацію; рівень впевненості під час ухвалення власних рішень; ймовірність поширення дезінформації через друзів у власній мережі (у бік зменшення таких випадків).