19 березня в Київському академічному драматичному театрі на Подолі пройшов VII Міжнародний форум «Креативна Україна». 2024 — Rethinking.Culture/Переосмислення. Культура.
Одна з важливих дискусій форуму стосувалась зв’язку культури та медіа. Її учасники обговорили зміни у сферах через війну, способи підвищення довіри до офіційних медіа, а також потребу в більшому фокусуванні медіа на культурі.
Модератором третього модуля виступив генеральний директор УІА «Укрінформ» Олексій Мацука.
CEO SLM, український продюсер і телевізійний менеджер Олександр Богуцький закликав громадськість до співпраці з медіа у визначенні тем та героїв, а також до формування культури партнерства.
Війна змінила українців, культуру, медіа, боротьбу з дезінформацією, а також загалом стратегічні комунікації. Головні зміни в цій сфері – це поява Єдиного телемарафону новин та ріст популярності телеграм-каналів.
«На початку повномасштабного вторгнення протягом року-півтора ми бачили ріст довіри людей до офіційних каналів, ресурсів, зокрема місцевих органів влади. Водночас і до Єдиного марафону новин. Останні пів року ми спостерігаємо зміну лідерства у цій сфері. Ми бачимо, що понад 70% українців отримують інформацію з телеграм каналів. до війни цей показник був 20%. Ми бачимо також ріст довіри до анонімних телеграм-каналів. Серед них є українські. Більшість українців довіряють саме не офіційним телеграм-каналам, а анонімним, які не можна ідентифікувати. Фактично зараз створена паралельна медіасистема, яка ніким не регульована», – зазначив керівник Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки МКІП Ігор Соловей.
Він також додав, що критичне мислення українців та ефективність стратегічних комунікацій – це запорука стійкості української держави.
«Важливо, що в рамках Європейської мовної спілки 9 тайтлів різних українських концертів були 39 разів показані на різних майданчиках європейських мовників. Нам важливо це продовжувати, ще більше в це інвестувати й показувати, що ми такі ж, що українська культура є важливою, й робити це на всіх майданчиках», – сказав український медіаменеджер, голова правління Суспільного, член Виконавчої ради Європейської мовної спілки Микола Чернотицький.
Він також розповів про кейс повернення в 90-хвилинну версію трансляції церемонії вручення премії «Оскар» кадрів нагородження фільму Мстислава Чернова «20 днів у Маріуполі».
«Дуже важливо тримати у фокусі уваги Україну за кордоном. Потрібно йти у глибину й користуватися горизонтальними зв’язками. На прикладі міжпарламентської співпраці можу сказати, що гарно працюють особисті зв’язки, приїзд і Україну, спільна робота над резолюціями», – підкреслила заступниця голови Комітету Верховної Ради України з питань гуманітарної та інформаційної політики Євгенія Кравчук.
Вона також наголосила, що Комітет Верховної Ради України з питань гуманітарної та інформаційної політики проти реформування сфери шляхом ліквідації Міністерства культури та інформаційної політики.
Серед учасників дискусії: CEO SLM, український продюсер і телевізійний менеджер Олександр Богуцький; український медіаменеджер, голова правління Суспільного, член Виконавчої ради Європейської мовної спілки Микола Чернотицький; керівник Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки МКІП Ігор Соловей; керівник Gwara Media (регіональні медіа на деокупованих територіях)* Сергій Прокопенко; гендиректор групи «1+1 media» Ярослав Пахольчук; народний депутат України, заступник голови Комітету ВРУ з питань гуманітарної та інформаційної політики Євгенія Кравчук.