Під час форуму «Культурна децентралізація: виклики та перспективи реформи. Відновлення громад через культуру», який пройшов у Києві 28 жовтня, обговорили доступність кінопродукції та ініціативи для підвищення культури легального споживання контенту в громадах.
Директорка з маркетингу компанії MEGOGO Валерія Толочина підкреслила, що піратство починається не лише з нестачі коштів, а й з відсутності освіченості.
«Люди часто не знають, що перегляд фільмів та завантаження книг з піратських ресурсів — це крадіжка. Пам’ятайте, щоразу, коли ви купуєте контент, ви таким чином дякуєте авторам і тим самим стимулюєте розвиток вітчизняного ринку», — наголосила вона.
Директор кінодистрибʼютора та кінокомпанії «Артхаус Трафік» Денис Іванов наголосив на дилемах, які стоять перед українцями через економічну кризу.
«Аудіовізуальне медіа — це таке ж медіа як і, наприклад, газета, яку можна купити за підпискою або в роздріб. Таким же чином працює і ринок нових медіа. Якщо говорити про дилему, то, крім того, що у людей не завжди є можливість через економічну кризу платити за контент, є ще багато стрічок, які недоступні на багатьох сервісах. Інша дилема — це, наприклад, публічне відео. У нас фактично не сформований ринок. Мені здається, що дуже важливо, крім засудження, також робити кроки назустріч. Ми побудували сервіс “Кіноклуб”, де фільми доступні кожному безкоштовно», — зазначив Денис Іванов.
Ще один успішний кейс доступного кіно у громадах — ініціатива Держкіно «Тур заради перемоги».
«У 2024 році наша команда отримала понад 200 запитів на некомерційні покази в громадах. Держкіно продовжує працювати над вирішенням проблем із приміщеннями, звуком та обладнанням. Ми організовуємо кінопокази в регіонах для тимчасово переміщених осіб та військових. ІніціатиАва “Тур заради перемоги” дозволяє демонструвати кіно в будь-якому місці: на стадіонах, у полях, в бомбосховищах та навіть за допомогою кіномобілів», — розповів заступник Голови Держкіно Максим Александров.
Наприкінці зустрічі комунікаційна менеджерка Мережі кіноклубів DOCU/CLUB Ольга Бабчук звернула увагу на важливість активізації громад: «В Україні функціонує понад п’ятдесят кіноклубів, які ми створили. Вони формують і виховують культуру споживання документального кіно. Наша особливість полягає в тому, що ми не лише презентуємо кіно як мистецький продукт, але й навчаємо, як використовувати його для змін у житті громади. Кіноклуби відкриваються при школах, університетах та громадських організаціях».