Максим Голенко призначений в.о. генерального директора – художнього керівника Національного театру імені Марії Заньковецької

Події

Сьогодні, 7 червня 2023 року, виконуючим обов’язки генерального директора – художнього керівника державного підприємства «Національний академічний український драматичний театр імені Марії Заньковецької» наказом МКІП призначений режисер Максим Голенко.

Також сьогодні у Львові заступниця Міністра культури та інформаційної політики Галина Григоренко офіційно представить нового очільника колективу театру. Строк дії п’ятирічного контракту із Андрієм Мацяком, який обіймав посаду генерального директора – художнього керівника театру, закінчився 6 червня 2023 року.

Максим Голенко – один із провідних українських режисерів, родом із Миколаєва, освіту здобув у Київському національному університеті театру, кіно і телебачення ім. Карпенка-Карого (КНУТКТ). З 2016 – головний режисер недержавного «Дикого театру» (м. Київ), з 2020 – головний режисер Одеського академічного українського музично-драматичного театру ім. Василя Василька. Максим поставив понад 50 вистав на сценах театрів в Києві, Одесі, Львові, Івано-Франківську, Рівному, Миколаєві, Харкові та ін. В 2020 році спектакль  «Енеїда-XXI» за п’єсою Віталія Ченського в постановці Максима Голенка здобув перемогу у IІІ Всеукраїнському театральному фестивалі-премії GRA (м. Київ) в номінації «Найкраща драматична вистава України». В цьому році у фестивалі-премії беруть участь одразу три вистави Максима, одна з них – «Тригрошова опера» Бертольда Брехта в Театрі імені Марії Заньковецької.

«Одразу можу сказати, що радикальних кадрових змін чи карколомної зміни репертуарної афіші не відбудеться – ті, хто знає, як влаштований виробничий процес в театрі, можуть підтвердити, що це і не можливо за короткий проміжок часу. Але, безумовно, я для себе обрав кілька цілей в короткій перспективі до проведення конкурсу, буду сподіватися, що до кінця року вдасться їх реалізувати. Я планую найближчим часом обговорити ці плани з колективом театру, а також із культурним середовищем Львова», – повідомив Максим Голенко.

Важливо наголосити, що відповідно до статті 21 Закону України «Про культуру» керівники державних та комунальних закладів культури призначаються на посаду на конкурсній основі, організацію та проведення конкурсу забезпечує орган управління. Однак, норми статті 10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» дозволяють здійснювати призначення без конкурсного відбору, обов’язковість якого передбачена законом, на підставі поданої заяви, заповненої особової картки встановленого зразка та документів, що підтверджують наявність у таких осіб громадянства України, освіти та досвіду роботи згідно з вимогами законодавства, встановленими щодо відповідних посад. МКІП стежить за дотриманням вимог Закону України «Про культуру», здійснюючи кадрові призначення керівників підприємств, діяльність яких координує.

Підкреслимо, що МКІП планує поновити дію конкурсів впродовж 2023 року, послідовно оголосивши конкурсний добір для всіх керівних посад, для яких сплив строк дії контрактів із керівниками у 2022-2023 роках. Тож п’ятирічний контракт із очільником Національний академічний український драматичний театр імені Марії Заньковецької буде укладений тільки після проведення конкурсу, як цього і вимагає закон. 

«Сьогоднішній військовий контекст є величезним викликом для культурного сектору, але водночас і вікном можливостей з огляду на увагу з боку міжнародної спільноти. Театри зараз комунікують як з внутрішньою аудиторією, так і зі світовою. Національний театр імені Марії Заньковецької з перших днів повномасштабного вторгнення включився у волонтерську роботу і одним із перших відновив показ вистав. Наприкінці травня 2023 актори театру побували у  населених пунктах Красне, Олександрія, Луцьк та Сарни та виступили перед військовослужбовцями та старшокласниками місцевих шкіл. Можна і далі розповідати про те, скільки зроблено, в тому числі завдяки попередньому керівництву театру. Але хочу наголосити на потребі розвивати національні театри як провідні художні колективи, що створюють передусім якісний мистецький продукт і визначають художні тенденції для свого регіону і для країни в цілому. Для цього потрібні в тому числі кадрові оновлення, адже креативні рішення народжуються, коли є поле для дискусій та обміну ідеями», – наголосила Галина Григоренко.

«Театр – це завжди рух в невідоме, без цього мистецтво мертвіє. Театр з потужною національною історією в час, коли країна разюче й кардинальні змінюється у нас на очах і разом з нами – театр справжній, національний, народний не може бути осторонь. В час найважчих втрат і найбільших перемог театрові годиться бути таким самим рішучим, і якщо зміни для когось створюють дискомфорт –  треба боротись з власним внутрішнім страхом змін, який сидить в нас з рабських колоніальних часів. Голос заньківчан у просторі української культури завжди  – з часів Бориса Романицького, Бориса Тягна, Володимира і Серія Данченків, Федора Стригуна – звучав сильно і яскраво. Так і буде далі», – прокоментувала призначення нового керівника театру Майя Гарбузюк, театрознавиця, докторка мистецтвознавства.

Вас може зацікавити

Тріумф українського спорту та культури: Олександр Усик після перемоги підняв на ринзі шаблю Івана Мазепи

Тріумф українського спорту та культури: Олександр Усик після перемоги підняв на ринзі шаблю Івана Мазепи

У Києві відбулася презентація книги Лесі Башняк «Ой, у лузі червона калина» про творчість січових стрільців

У Києві відбулася презентація книги Лесі Башняк «Ой, у лузі червона калина» про творчість січових стрільців