Медіаграмотність – захист від хаосу та інформаційних атак російського ворога. Проходьте Національний тест із медіаграмотності та вигравайте подарунки

29 жовтня українці вже вчетверте зможуть перевірити знання, пройшовши Національний тест із медіаграмотності – ініціативу національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр» Міністерства культури та стратегічних комунікацій України з підтримки українських та міжнародних партнерів.

Пройти тест можна з 29 жовтня з 9:30 до 31 жовтня включно на сайті

Цьогоріч тест складається з п’яти тематичних блоків і 25 запитань, присвячених ключовим аспектам сучасної інформаційної культури — соціальним мережам, фактчекінгу, медіа, кібербезпеці та штучному інтелекту. Кожен із них допомагає розпізнавати інформаційні загрози, тренує критичне мислення та вчить не втрачати орієнтири у потоці новин і маніпуляцій.

«Вміння розпізнавати фейки — це база інформаційної гігієни сучасності. У часи, коли росіяни щодня інформаційно атакують українців, важливо навчити суспільство протистояти таким атакам. Національний тест — спосіб перевірити себе і потренуватись, щоб краще орієнтуватись у світі, де щодня ведеться боротьба за свідомість», — зазначила міністерка культури та стратегічних комунікацій України Тетяна Бережна.

До розробки тесту долучались експерти із волонтерського просвітницького проєкту «Як не стати овочем», проєкти StopFake та Нота Єнота.

Уперше окремий розділ присвячено штучному інтелекту, аби системно охопити питання діпфейків, алгоритмів і впливу технологій на формування інформації в мережі.
У питання тесту особливе місце посідає тема цифрової безпеки, відповідального користування соціальними мережами та нових форматів маніпуляцій, із якими щодня стикаються українці.

Тест побудовано на прикладах з реального життя, які відображають щоденний інформаційний досвід – стрічки новин, соцмережі, повідомлення. Так само, як у реальному житті, результат залежить від уважності та вміння фільтрувати інформацію. 

Після проходження учасники одразу побачать свій результат, а згодом отримають і сертифікат на електронну пошту.

Учасники з найкращими результатами зможуть взяти участь у розіграші 25 наборів подарунків, до яких входять артпледи за мотивами робіт Марії Примаченко із серії «Звірі в Болотні» та павербанки. Переможців визначить рандомайзер серед тих учасників, що наберуть найбільшу кількість балів. 

Минулого року участь у тесті взяли понад 236 тисяч українців, із них понад 76 тисяч завершили його повністю – це найвищий показник за всю історію ініціативи.Національний тест з медіаграмотності реалізує національний проєкт з медіаграмотності «Фільтр» Міністерства культури та стратегічних комунікацій України у партнерстві з Центром демократії та верховенства права за підтримки UNDP Ukraine / ПРООН в Україні та фінансування уряду Японії

Вас може зацікавити

«Культура – це фундамент нашої безпеки та ідентичності», — Тетяна Бережна на Українському Жіночому Конгресі–2025

Культура без бар’єрів: у Києві презентували результати дослідження про доступність культури, нові рекомендації та Мапу безбар’єрності закладів культури