Міністерство культури та інформаційної політики продовжує реалізовувати Національну стратегію зі створення безбар’єрного простору в Україні. Зокрема, у структурі міністерства з’явився відділ політики безбар’єрності, гендерної рівності та ментального здоров’я. Водночас до 2030 року визначено флагманські проєкти у цій галузі — «Інформація без бар’єрів» та «Україна без бар’єрів».
Проєкт «Інформація без бар’єрів» розраховано на кілька років. У його межах вже проведено аналітичну роботу. Фахівці дослідили кращі європейські практики із забезпечення доступності медіапослуг для осіб з інвалідністю, зокрема з порушенням зору та слуху, а також міжнародну практику із залучення альтернативних форматів інформаційного супроводу в закладах культури.
Також Уряд схвалив розроблені МКІП Рекомендації щодо викладення суб’єктами владних повноважень інформації спрощеною мовою, а також із застосуванням формату легкого читання для інформування громадян з інтелектуальними порушеннями, зокрема осіб з інвалідністю.
Наступними кроками у впровадженні «Інформації без бар’єрів» стане моніторинг доступності інформації, що надаватиметься державними органами, а також розробка рекомендацій для практик медіабезбар’єрності. Разом із тим вирішено створити Експертну раду МКІП зі стратегічного планування комунікацій з питань безбар’єрності.
Другим флагманським проєктом є інформаційна кампанія «Україна без бар’єрів». МКІП відповідає за реалізацію кампанії та координує всі комунікаційні заходи, які проводять інші міністерства. Наразі фахівці МКІП опрацювали комплексні комунікаційні плани з інформаційного супроводу реалізації флагманських проєктів та пропозиції до публічних заходів у рамках цих проєктів відповідальних міністерств.
У межах кампанії вже проведено регіональні вебінари для працівників закладів культури та освітніх закладів галузі культури щодо політики безбар’єрності та недискримінації. Загалом поінформовано 7086 осіб. Також обласні, Київську міську військові (державні) адміністрації та ЦОВВ забезпечили необхідними матеріалами для подальшого використання в публікаціях: «Довідниками безбар’єрності», айдентикою, створеною згідно з ініціативою Першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів», наративами та ключовими повідомленнями, викладеними у Комунікаційній стратегії з реалізації Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року.
Водночас МКІП сприяло проведенню тренінгу-зустрічі з відповідальними особами за реалізацію флагманських проєктів міністерств, де представники МКІП розповіли про дизайн-гайд безбар’єрності та надали рекомендації щодо його використання.
Реалізація політики безбар’єрності є одним із пріоритетних питань діяльності Міністерства культури та інформаційної політики України.