Міністр культури та стратегічних комунікацій України Микола Точицький в інтерв’ю італійському виданню LaPresse розповів про втрати, яких зазнає українська культурна спадщина через російську агресію, роль культури у відбудові країни та очікування від URC 2025.
Він відзначив важливість проведення Конференції з питань відновлення України, яка відбувається цими днями у Римі, саме зараз, коли росія посилила терор проти мирного населення країни, назвавши захід потужним сигналом солідарності українському народу з боку міжнародної спільноти.
Міністр звернув увагу на те, що у фокусі цьогорічної Конференції з відновлення України не лише відбудова інфраструктури та економіки країни, але й збереження та відновлення культури як основи людського капіталу. Це включає координацію зусиль щодо мобілізації фінансування та залучення міжнародних організацій, приватних донорів та меценатів до захисту, збереження та примноження культурної спадщини України.
«Українська культура під час війни перетворилась на символ незламності українського народу, стала важливим елементом у боротьбі за незалежність і свободу. Вона тримає наше суспільство, формує майбутнє, дає сенс спротиву. Тому для нас відновлення — це не просто відбудова фізичних споруд, це відновлення нашої душі, нашої історичної тяглості, нашої ролі у європейській культурі. І тут підтримка міжнародних партнерів — критично важлива. Адже українська культура — не тільки наша. Вона є спадком всього цивілізованого світу. І втрата культурних цінностей однією країною обертається втратою для всього світу», — наголосив Микола Точицький, відповідаючи на питання італійських журналістів.
Міністр висловив вдячність Італії та керівництву країни за лідерську роль у проведенні URC 2025 та за допомогу у фінансуванні реставрації знакових об’єктів культурної спадщини Одеси, які зазнали пошкоджень внаслідок збройної агресії російської федерації.
Водночас Микола Точицький висловив переконання у тому, що підтримка України сьогодні — це ще й безкомпромісна позиція щодо проявів російської культурної експансії, яку путінський режим використовує для своєї легітимації. Відповідаючи на питання про про постановку балету «Лебедине озеро» Петра Чайковського в Міланській опері та виступи російських артистів на інших італійських майданчиках, Міністр зауважив: «Москва давно та послідовно експлуатує класичну спадщину Росії — музику, театр і балет — для просування ідеології «російського світу» та відбілювання іміджу агресора на міжнародній арені. І ті європейські платформи, що транслюють російське мистецтво, навмисно чи ні, стають частиною цієї кампанії».
Повністю інтерв’ю можна прочитати за цим посиланням.