МКІП: Комітет з питань гуманітарної та інформаційної політики схвалив пакет законопроектів на підтримку культури та креативних індустрій

24 квітня 2020 року на засіданні Комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики було схвалено пакет законопроектів, направлених на економічну підтримку культури та креативних індустрій, у зв’язку з дією обмежувальних заходів спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби.

Напрацьовані законопроекти є результатом спільної роботи представників Міністерства культури та інформаційної політики, депутатів різних фракцій, а також представників інституцій культури, креативних індустрій і сфери туризму.

Згідно з дослідженням стану креативних індустрій у березні 2020 року 72% опитаних підприємців у сфері креативних індустрій вважають свій бізнес у цілому більш чутливим до наслідків COVID-19, ніж інші сфери. Всі сектори креативних індустрій за перші два тижні карантину продемонстрували падіння продажів у середньому 50%, а 38% опитаних втратили більшу частину доходів під час карантину.

Зміни пропонуються до Бюджетного та Податкового кодексів України, а також до деяких законодавчих актів щодо державної підтримки сфери культури, креативних індустрій, туризму, малого та середнього бізнесу тощо.

Заходи, передбачені законопроектами, пропонують наступні рішення:

1. Введення податкових пільг та преференцій зі сплати орендної плати та податку за земельні ділянки державної та комунальної власності.
2. Звільнення деяких операцій від:

  • сплати податку на додану вартість;
  • податку на прибуток;
  • туристичного збору;
  • податку на доходи фізичних осіб;
  • єдиного соціального внеску;
  • податку на нежитлову нерухомість;
  • включення до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу суми коштів або вартість майна у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, для провадження діяльності у сфері культури.

3. Надається можливість зменшення орендної плати за користування нерухомим майном.
4. До переліку захищених статей бюджету додається:

  • оплата праці закладів культури, що отримують фінансову підтримку з державного бюджету;
  • заходи з охорони культурної спадщини: облік, запобігання руйнуванню або заподіянню шкоди, забезпечення захисту, збереження, утримання, відповідного використання, консервації, реставрації, ремонту, реабілітації, пристосування та музеєфікації об’єктів культурної спадщини.

5. Спрощується процедура отримання державної допомоги суб’єктами господарювання, які зазнали втрат через обмеження або заборону діяльності в умовах карантину.
6. Державна підтримка кінематографії до кінця року доповнюється новою формою – наданням державної субсидії на розвиток кінопроекту обсягом до 100% включно загальної кошторисної вартості розвитку відповідного кінопроекту.
7. Удосконалюється законодавче поле у разі надання закладом культури в користування іншим суб’єктам державного та комунального майна.
8. Телерадіоорганізації та провайдери програмної послуги, що використовують радіочастотний ресурс, звільняються від оплати 50% вартості послуг Концерну радіомовлення, радіозв’язку та телебачення.
9. Встановлюється ставка ПДВ у розмірі 10% для операцій з постачання комунальних послуг та електричної енергії.
10. Вводиться поняття гранту, який надається Українським культурним фондом, у податковому і бюджетному законодавстві, доповнюються підстави та порядок його надання й оподаткування.

Додатково Кабінету Міністрів України рекомендується :

  • уточнити та деталізувати перелік суб’єктів господарювання, діяльність яких знаходиться під впливом запроваджених обмежень та/або заборон на час карантину;
  • перерозподілити для закладів культури видатків розвитку на видатки споживання, зважаючи на неможливість проведення публічних заходів, зокрема на оплату праці;
  • дозволити закладам культури суми орендних платежів не перераховувати до державного бюджету, а залишити таким закладам культури для відшкодування збитків, пов’язаних із недоотриманням доходів;
  • зменшити відрахування закладами культури до державного бюджету частини чистого прибутку та встановити його на рівні 30%;
  • передбачити одноразову фінансову підтримку у розмірі до 100 000 гривень для самозайнятих осіб та суб’єктів господарювання з кількістю штатних працівників до 15 осіб та оборотом до 5 мільйонів гривень на рік на часткове покриття видатків, пов’язаних, зокрема, із сплатою орендних платежів, виплатою заробітної плати, податків та зборів;
  • передбачити безвідсоткове кредитування під зобов’язання не скорочувати найнятих працівників у розмірі тримісячного обороту такого суб’єкта господарювання;
  • забезпечити компенсації частини відсотків по банківських кредитах для суб’єктів господарювання, у штаті яких офіційно працевлаштовані не менше ніж 50 осіб, і які під час карантину не проводили скорочень працівників або створять щонайменше 50 робочих місць після закінчення карантину;
  • розглянути надання адресної фінансової підтримки туроператорам, які понесли значні, незаплановані витрати;
  • встановити зобов’язання здійснення оплати праці у повному обсязі за умови, що працівники виконують роботу. При відсутності такої роботи або у зв’язку із неможливістю виконувати роботу дистанційно час простою не з вини працівника оплачується в розмірі не менше 2/3 посадового окладу або не менше тарифної ставки;
  • передбачити компенсації за часткове безробіття працівників як державного, так і приватного сектору;
  • передбачити державне субсидування 50% вартості витрат Концерну радіомовлення, радіозв’язку та телебачення на електричну енергію;
  • передбачити можливість Українському культурному фонду здійснювати фінансування грантового проекту частинами.

МКІП дякує усім залученим до обговорення та співпраці з роботою над напрацьованими законопроектами.

Вас може зацікавити

У Києві презентували реєстр Музейного фонду України

У Києві презентували реєстр Музейного фонду України

Позбавлення державних нагород безстроково: рішення, яке має значення в умовах війни

Позбавлення державних нагород безстроково: рішення, яке має значення в умовах війни