«МКІП комплексно  підходить до впровадження медіаграмотності та залучає всі сторони для посилення інформаційної безпеки суспільства», — Тарас Шевченко

25 червня в Міністерстві культури та інформаційної політики України відбулася координаційна зустріч, присвячена розвитку медіаграмотності в Україні. До неї долучилися близько 30 представників державних установ, громадських організацій, а також міжнародні партнери та медіаексперти.

Основною темою зустрічі стало узгодження спільних дій для реалізації Стратегії Міністерства культури та інформаційної політики України з розвитку медіаграмотності до 2026 року, яка має на меті підвищення обізнаності населення та зміцнення його стійкості до дезінформаційних впливів. 

Учасники заходу обговорили низку заходів для реалізації Стратегії; активності, заплановані під час Глобального тижня медіаграмотності 2024, а також поділилися планами та проєктами з розвитку медіаграмотності, котрі впроваджуються їхніми організаціями.

«Ми підходимо до впровадження медіаграмотності комплексно, залучаючи зусилля державних органів, громадських організацій, медіаекспертів і міжнародних партнерів для посилення інформаційної безпеки нашого суспільства. Нещодавно ми ухвалили Стратегію МКІП із розвитку медіаграмотності до 2026 року. Тепер разом із партнерами ми узгоджуємо заходи, що допоможуть втілити цілі Стратегії в життя», — наголосив заступник Міністра культури та інформаційної політики з питань європейської інтеграції Тарас Шевченко.

Серед ключових цілей, зазначених у Стратегії: 

  • посилення стійкості українського суспільства до дезінформаційних впливів;
  • посилення відповідального ставлення медіа та лідерів думок до створення контенту, їхнє сприяння розвитку медіаграмотності; 
  • медіаграмотність сприймається як компетентність, що розвивається впродовж всього життя.

Керівниця національного проєкту медіаграмотності «Фільтр» Ольга Кравченко поділилася планами проєкту в межах реалізації Стратегії МКІП з розвитку медіаграмотності до 2026 року. Зокрема — посилення координації між партнерами для розширення мережі співпраці та забезпечення ефективного обміну інформацією між зацікавленими сторонами.

Проєкт також планує оновлення вебплатформи для більш детального висвітлення діяльності стейкхолдерів з медіаграмотності, створення аналітичного документа про стан розвитку медіаграмотності в Україн та формування єдиної бази досліджень у цій сфері. Також серед планів — розробка курсу з ШІ-грамотності для державних службовців та онлайн-курсу для молоді, а також налагодження механізму співпраці з бізнесом.

«Наша мета — не лише підвищити рівень медіаграмотності в суспільстві, але й забезпечити систематичний підхід до обміну інформацією та досвідом між усіма учасниками процесу. Це дозволить створити стійку і довготривалу основу для розвитку медіаграмотності в Україні», — наголосила керівниця проєкту «Фільтр» Ольга Кравченко.

Дякуємо усім партнерам, які долучилися до координаційної зустрічі, зокрема IREX, Zinc Network, Посольство Великої Британії в Україні, БО “Smart Angel”, ОБСЄ, Детектор медіа, ЦЕДЕМ, Центр протидії дезінформації, Центр стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки, науково-популярне медіа «Куншт», International Media Support (IMS), UNDP, UNESCO, StopFake, Internews Network, Інтерньюз Україна, Український інститут медіа та комунікацій, Міністерство цифрової трансформації, Міністерство освіти і науки України, ініціатива «Як не стати овочем», Академія української преси, Національна раду України з питань телебачення і радіомовлення, Суспільне мовлення, Фундація Суспільність, та інші організації.

Вас може зацікавити

Микола Точицький та Гленн Мікаллеф обговорили захист української культури від російської агресії

Микола Точицький та Гленн Мікаллеф обговорили захист української культури від російської агресії

Триває прийом заявок на конкурсну програму «Стійкість суспільства через культуру»

Триває прийом заявок на конкурсну програму «Стійкість суспільства через культуру»