26 січня 2021 року у рамках публічного обговорення проекту НЕС-2030 було презентовано стратегію Міністерства культури та інформаційної політики з розвитку креативних індустрій та сфери гостинності.
“Креативна індустрія – один з найперспективніших секторів економіки, який показує стабільне зростання з 2015-го. Теж саме стосується і сфери туризму, яка має вагомий економічний потенціал.
Проте галузі туризму, гостинності та креативних індустрій найбільше постраждали від карантину. Тому для подальшого динамічного росту сфери і прибутку важливі як грамотна стратегія, так і запуск додаткових фінансових інструментів, у тому числі і кредитної програми 5-7-9% для потреб індустрій” , – зазначив Міністр культури та інформаційної політики Олександр Ткаченко.
Стратегія визначає такі пріоритети у сфері креативних індустрій:
-
Початок національно-культурної програми розвитку народних художніх промислів на 2021-2025 роки для оновлення їх економічної моделі і розкриття потенціалу.
-
Наявність моделі креативних хабів для допомоги підприємцям підвищити рівень продукту і спроможність бізнесу.
-
Розробка стратегії розвитку креативних індустрій із залученням міжнародних експертів.
-
Запуск Ради з розвитку креативної економіки при Кабінеті Міністрів України для створення платформи на найвищому політичному рівні. Вона розроблятиме міжсекторальні та галузеві програми підтримки щодо проблемних питань сфери, стимулюватиме розвиток та налагодження діалогу у форматі «влада – бізнес», зокрема на регіональному рівні.
-
Створення і функціонування Національного офісу з розвитку креативних індустрій для просування і підтримки їх розвитку в Україні та за межами кордону. Зокрема, проведення досліджень, промоція українського креативного продукту, надання консультаційних послуг підприємцям (або майбутнім підприємцям) в сфері креативних індустрій.
-
Створення Інституту дизайну для популяризації українського дизайну за кордоном та підтримки українських дизайнерів (програми резиденцій, нагороди та премії, консалтинг).
Пріоритети у сфері гостинності та туризму:
-
Для ефективного управління галуззю та сталого розвитку ринкової екосистеми запуск Національної туристичної організації України, організації з менеджменту та маркетингу дестинацій, єдиний туристичний реєстр європейські стандарти якості в туризмі.
-
Розвиток конкурентоспроможних туристичних продуктів: проект «Туристичні маршрути України», комплексний розвиток туристичних територій, програми мобільності для молоді та підтримки подорожей літніх людей, освітні програми для бізнесу та громад.
-
Формування культури подорожей та просування галузі: промоція внутрішнього туризму, зокрема в рамках #МандруйУкраїною, Міжнародної маркетингової кампанії UkraineNOW та туристичного порталу України.
“Для того, щоб Україна стала туристично привабливою у світі, а про наші таланти знали далеко за межами вітчизняних кордонів – ми маємо сприяти розвитку цих галузей. Криза, в яку ми зайшли, як мінімум впливатиме на сфери ще цей та наступний рік, тож держава повинна мати дорожню карту по виходу з неї”, – підсумував Міністр.