МКІП: Презентовано загальнонаціональний проєкт з медіаграмотності

20 квітня 2021 року відбулася презентація загальнонаціонального проєкту з медіаграмотності на 2021-2022 роки, під час якої представлено цілі та основні напрямки роботи.

У заході взяли участь Міністр культури та інформаційної політики Олександр Ткаченко, заступник Міністра культури та інформаційної політики Тарас Шевченко, заступник Міністра освіти і науки Андрій Вітренко, заступниця голови Комітету Верховної Ради України з питань гуманітарної та інформаційної політики Євгенія Кравчук, координатор проєктів ОБСЄ в Україні Генрік Вілладсен та менеджер загальнонаціонального проєкту з медіаграмотності Валерія Ковтун.

«Потреба у впровадженні медіаграмотності з’явилася ще багато років тому. І підсилилася вона із початком війни в нашій країні. Інформаційної в тому числі», – зазначив під час презентації Олександр Ткаченко.

Очільник МКІП зауважив: «Хоча лише 25% вважають, що медіа на них не впливають, реальна ситуація інша. Всі ми дивимося чи читаємо новини. Або нам їх розповідають друзі та близькі. Якщо це стосується країни, в якій ми живемо, – це апріорі стосується кожного з нас».

«Із запуском проєкту ми прагнемо об’єднати та скоординувати зусилля усіх стейкхолдерів, щоб зробити медіаграмотність стилем життя українців. Щоб українці користувались нею за замовчуванням, а не довіряли гучним заголовкам та вирваним із контексту реченням. Це вперше питання медіаграмотності та інформаційної гігієни згадується як стале та на державному рівні», – додав Міністр.

Тарас Шевченко підкреслив, що наша мета – вперше вивести на рівень політики тему медіаграмотності і у співпраці усіх акторів, досягнути суттєвих змін в тому, як українці розуміють медіа, сприймають новини, здатні самостійно знайти правду, перевіряти інформацію.

«Найголовніше – навчитися пересічному громадянину захищати себе від інформаційного впливу, який, на жаль, не завжди є корисним. У світі величезної кількості інформації важливо розуміти, що ми споживаємо. Тому медіаграмотність, критичне мислення та інформаційна гігієна є пріоритетом для Уряду», – додав Тарас Шевченко.

Під часу заходу менеджерка проєкту з медіаграмотності Валерія Ковтун представила основні напрямки майбутньої роботи.

Щоб підняти рівень обізнаності усіх вікових груп щодо проблеми дезінформації, проєкт матиме декілька основних напрямків:

  • посилення комунікації з боку держави;
  • розвиток медіаосвіти;
  • стимулювання відповідального та безпечного медіасередовища.

Перші кроки у її реалізації стратегії на найближчий час:

  • розвиток медіаосвіти у співпраці з МОН;
  • створення бренду медіаграмотності і розробка меседжів та наративів;
  • запуск національної платформи з медіаграмотності;
  • запуск загальнонаціональної інформаційної кампанії для вразливих груп із залученням національних медіа, лідерів думок та блогерів;
  • постійний зв’язок з ГО та партнерами;
  • співпраця з ОБСЄ, Британським урядом та IREX.

Міністерство найближчим часом запустить курси для студентів, випустить книгу для дітей, а також розпочне тренінги з медіаграмотності для дорослого населення.

МКІП планує, що на кінець 2022 року реалізація даної стратегії призведе до посилення усвідомленого ставлення населення до споживаної інформації.

Зокрема, актуальність питання дезінформації та маніпуляцій у медіа серед українців підвищиться до 70%, а розуміння впливу медіа на життя на рівні більшості населення — до 90%. А це у свою чергу дозволить сформувати інформаційну культуру, робити фактчекінг та розвинути критичне мислення.

Вас може зацікавити

В Херсонському театрі імені М. Куліша відбулась премʼєра вистави за пʼєсою Ольги Анненко «Ця бісова гірка правда»

В Херсонському театрі імені М. Куліша відбулась премʼєра вистави за пʼєсою Ольги Анненко «Ця бісова гірка правда»

Графіті Бенксі в Лаврі: унікальний фрагмент з Гостомеля став частиною української святині

Графіті Бенксі в Лаврі: унікальний фрагмент з Гостомеля став частиною української святині