6 лютого 2022 року Міністерство культури та інформаційної політики презентувало айдентику національної кампанії «Світ Сковороди». Вона стартувала рівно за 300 днів до святкування 300-річчя від дня народження Григорія Сковороди.
Мета цього масштабного проєкту — донести багатогранність образу видатного українця, відійти від стереотипного сприйняття Сковороди як лише «філософа з торбиною» та залучити українців до нового осмислення його спадку.
«Святкування 300-річчя Григорія Сковороди — одна з ключових культурно-мистецьких подій 2022 року. Ми розпочинаємо за 300 днів до дня народження філософа, щоб дати можливість українцям повною мірою відчути глибину та важливість постаті Сковороди. Окрім власних заходів МКІП та Держмистецтв, ми закликаємо творчі спільноти по всій країні долучатися до світу Сковороди й разом перезавантажувати його сприйняття. Ми хочемо, аби українці пишалися, що саме Україна є домівкою одного з найвпливовіших філософів Східної Європи», – зазначив Олександр Ткаченко, Міністр культури та інформаційної політики України.
В рамках проєкту відбудуться події в закладах освіти, культури, наукових установах, музеях. Серед запланованого: публікація деяких творів Сковороди або творів про нього за підтримки УІК, у співпраці з Держкіно відбудуться пітчинги на фільми та мультфільми. Крім того, заплановано проєкт в штаб-квартирі ЮНЕСКО, а Велика Реставрація охопить Сковородинівку. Адже це надзвичайно важливе місце для Григорія Савича. Також заплановано відбір проєктів за підтримки УКФ.
Перші приватні ініціативи також вже стартували. Так, агенція Republic консалтингової групи One Philosophy презентувала проєкт Skovoroda.Today, де філософ постає у сучасному диджитальному світі наставником та другом для українців. Адже його вчення залишається не менш актуальним і в XXI сторіччі. Український застосунок Reface «оживив» образ філософа, а його голосом став актор Національного театру ім. Івана Франка Віталій Ажнов.
Команда One Philosophy бачить образ Сковороди яскравим та актуальним: 28-річний філософ, який шукає своє покликання і ділиться своїми роздумами в інстаграмі. Протягом 300 днів проєкт буде розкривати багатогранний образ філософа все ширше: передбаченнями у вигляді цитат із його творів, яскравою сувенірною продукцією, туристичними маршрутами слідами Сковороди, діалогами сучасних філософів різних країн та багато іншого. Стежити за Сковородою, який ожив, можна в інстаграмі @skovoroda.today та на сайті проєкту Skovoroda.Today.
Айдентику національного проєкту «Світ Сковороди» розробив переможець мистецького конкурсу МКІП ― комунікаційна агенція Postmen у партнерстві з літературним критиком Євгенієм Стасіневичем. Брендбук проєкту доступний за лінком: bit.ly/skovoroda300