МКІП зробить все можливе, щоб зберегти Довженко-Центр

26 серпня Комітет з питань гуманітарної та інформаційної політики Верховної Ради України одноголосно ухвалив рішення про звернення до Кабінету Міністрів України та Державного агентства України з питань кіно щодо скасування наказу про реорганізацію ДП «Національний центр Олександра Довженка». Наразі найважливіше зберегти музей та фахівців, які там працюють. 

«Міністерство культури та інформаційної політики не тільки триматиме руку на пульсі ситуації з Довженко-Центром, а й зробить все необхідне для того, щоб убезпечити розпорошення колекції та зберегти сталість інституції. Адже новина про реорганізацію Довженко-Центру до нас дійшла постфактум, ми довідалися про це з преси. І так, для нас це було дійсно несподіванкою. Для МКІП такий характер реорганізації, яку ініціювало Держкіно, – коли завчасно не повідомили працівників, не пояснили, навіщо це робиться і для чого, які наслідки матиме, коли не повідомили профільне Міністерство про рішення, яке впливає на кіноспадщину – неприйнятний», – зазначив Олександр Ткаченко, Міністр культури та інформаційної політики.

Саме тому сьогодні на Комітет з питань гуманітарної та інформаційної політики було винесено питання про реорганізацію ДП «Національний центр Олександра Довженка» та передачу повноважень до державної установи «Науковий центр кінематографії України».

За словами Міністра, МКІП непокоять два аспекти:

  • збереження музейної колекції. Адже музейну колекцію повинна зберігати відповідна інституція або зі статусом музею, або зі статусом музею-архіву. Одночасно за колекцією мають доглядати відповідні фахівці.

  • статус  Довженко-Центру. 

«Питання щодо статусу держпідприємства нас дійсно турбує, і ми його ставили керівництву Довженко-Центру протягом 2 років, щоб вони визначилися: вони або музей, або комерційне підприємство. Оскільки рішення керівництво Довженко-Центру так і не ухвалило, нинішня ситуація – це частково наслідки їхнього бажання з одного боку заробляти гроші на непрофільній активності зі здачі в оренду майна, з іншого – бути промоцентром, музеєм. 

В дискусіях про необхідність збереження Довженко-Центру цей аспект чомусь замовчується, хоча він також актуальний. Не може музейна установа 50-60% свого бюджету заробляти на оренді офісів, ще й просити у держави гроші на ремонт прибудови, в якій мають перебувати незрозумілі комерційні підприємства», – сказав Олександр Ткаченко.

Нагадаємо, раніше МКІП вже ініціювало обговорення з Кабміном та Держкіно щодо збереження цілісності фільмофонду Довженко-Центру.

 

 

Вас може зацікавити

Місце пам’яті, переозначення та згуртування людей: у Києві відзначили 50-річчя Музею війни

Місце пам’яті, переозначення та згуртування людей: у Києві відзначили 50-річчя Музею війни

Тисячолітній Успенський (Георгіївський) собор у Каневі повернули у власність держави

Тисячолітній Успенський (Георгіївський) собор у Каневі повернули у власність держави