МКСК та представники української бізнес-спільноти обговорили законодавчі основи для становлення інституту меценатства у сфері культури

17 лютого у Київській Торгово-промисловій палаті відбувся круглий стіл «Меценатство у сфері культури: роль соціально відповідального бізнесу», організований Міністерством культури та стратегічних комунікацій України у співпраці з Офісом підтримки відновлення. Захід зібрав представників українського бізнесу та благодійників для обговорення законодавства про меценатську діяльність у сфері культури.

Відповідний законопроєкт розроблений МКСК з метою запровадження законодавчих основ для становлення інституту меценатства у сфері культури, що включатиме правила та умови здійснення меценатської діяльності у сфері культури, а також створення податкових пільг для меценатів сфери культури.

«Ми чітко розмежовуємо питання спонсорства та меценатства і прагнемо створити зрозумілі законодавчі та податкові механізми, які б стимулювали бізнес до підтримки культури. Партнерство держави та бізнесу — це ключовий елемент для подальшого розвитку української культури в часи, коли національна ідентичність є об’єктом спланованих ворожих атак», — сказав Міністр культури та стратегічних комунікацій України Микола Точицький.

Перший заступник Міністра культури та стратегічних комунікацій України Галина Григоренко представила ключові зміни, передбачені законопроєктом.

«Меценатство — це не стільки про фінансову підтримку сфери культури, це — про партнерство між бізнесом та культурними інституціями, про обмін знаннями та експертизою, про підхід win-win», — зазначила Галина Григоренко.

Прийняття закопроєкту сприятиме становленню в Україні інституту меценатства у сфері культури, що стимулюватиме бізнес інвестувати в культуру.

Президент Київської Торгово-промислової палати Микола Засульський наголосив на визначальній ролі бізнесу у збереженні та розвитку культури. Київська ТПП об’єднує 1200 компаній та бізнес-асоціацій, відтак виступає голосом українських підприємців з різних галузей економіки.

«Сьогоднішня дискусія присвячена актуальному питанню: як зробити меценатство вигідним для бізнесу, надавши відповідні законодавчі та податкові стимули. Водночас важливо зробити цей процес максимально прозорим», — сказав він.

У країнах Європи та США близько третини соціальних програм реалізується приватними благодійними фондами, які акумулюють значні кошти донорів. Основним стимулом створення благодійних фондів є податкові пільги. Законодавство багатьох держав дозволяє використання частки доходу суб’єктів господарювання на благодійні цілі, зменшуючи розмір сплати податків.

Вас може зацікавити

У столиці відкрилася виставка «Митці на фронті»

У столиці відкрилася виставка «Митці на фронті»

Стійкість мистецтва: Одеська філармонія продовжує працювати попри пошкоджене росіянами приміщення

Стійкість мистецтва: Одеська філармонія продовжує працювати попри пошкоджене росіянами приміщення