Сьогодні в Українському домі в Давосі відбулася панельна дискусія «Від захисту культурної спадщини України до сприяння інвестиційним перевагам у всьому світі».
Учасники дискусії – українські та міжнародні урядовці, а також представники світових технологічних компаній Google та Netflix, розповіли про досвід співпраці у рамках збереження української культурної спадщини та підтримки економіки країни під час повномасштабної війни рф проти України.
Під час онлайн-виступу Міністр культури та інформаційної політики Олександр Ткаченко окреслив три головних завдання, які наразі знаходяться у фокусі Міністерства: збереження української культурної спадщини, допомога українським митцям в Україні і боротьба проти російської дезінформації та захист українського інформаційного фронту.
«Але війна також відкрила перед нами нові можливості, зокрема, промоція української культури за кордоном та розробка різних видів колаборацій. Це дозволяє людям по всьому світу бути обізнаними – якою багатою є українська культура і чому важливо захищати її під час війни. Адже це війна проти нашої ідентичності, яка відображає українську культурну спадщину, і нам доводиться боротися і захищати власну історію, мову та культуру», – сказав Олександр Ткаченко.
Міністр культури Литовської Республіки Сімонас Кайріс продовжив думку українського колеги, зазначивши, що нинішня війна почалася задовго до 24 лютого і навіть 2014 року.
«Це довготриваюча війна з довгою історією, тому дуже важливо думати про майбутнє. Україна і Литва завжди були партнерами в культурному секторі і ця співпраця ставала тіснішою в період війни, але це не несподіванка для мене. Литва підтримуватиме Україну в її прагненні, аби українські міста стали європейськими культурними столицями та приєдналися до об’єктів всесвітньої спадщини ЮНЕСКО», – резюмував Сімонас Кайріс.
Про збереження та захист української культури через просування українських креативних і культурних індустрій у світі, а також створення українського цифрового контенту розповіла директор з питань громадської політики у Центральній та Східній Європі та Трансатлантичному регіоні, Google, Марта Послад.
Так у рамках співпраці МКІП та Google наприкінці 2022 року було створено та запущено онлайн простір про українську культуру Ukraine is here («Україна – поруч»). За словами Марти Послад, у Google не було жодних протиріч чи сумніві у необхідності запуску даного проєкту.
«Технології найкраще використовувати в руках найкращих людей… Коли почалася війна, ми зрозуміли, що потрібно робити для України більше та співпрацювати з Міністерством культури та інформаційної політики, а також іншими профільними організаціями. Як наслідок – багато українських культурних артефактів тепер можна побачити онлайн, тож якщо їх потрібно буде відновити після війни, люди знатимуть, як вони мають виглядати. У Google ми ніколи не вагалися, чи треба це робити», – наголосила Марта Послад.
Тему цифровізації та популяризації української культури у світі продовжив директор з питань громадської політики та перспективних територій в регіоні Європи, Близького Сходу та Африки, Netflix Алекс Лонг.
«Хотів би почати з того, як фантастично співпрацювати з командою Міністерства культури та інформполітики, Міністерства цифрової трансформації і т.д. у такі надзвичайно важкі часи. Нещодавно Netflix запустив український інтерфейс і ми вважаємо це надзвичайно важливим здобутком співпраці. При цьому український інтерфейс доступний сьогодні не тільки для користувачів в Україні, а й в усьому світі, що є надзвичайним кроком для нас. Ми дійсно розглядаємо українські фільми, серіали, документальні фільми як суттєву частину української культурної спадщини, тому продовжуємо щодня додавати нові фільми та серіали, дубльовані українською», – розповів Алекс Лонг.
Він також згадав про ініціативу, яку сервіс запустив спільно з Ukrainian Film Academy та House of Europe.
«Ми хочемо показати нашу підтримку українському аудіовізуальному сектору, тож ми робимо наступні речі: надали 15 тис. доларів грантів 50-ти проджект командам; 100 грантів – аудіовізуальному сектору для розвитку професійних навичок; співпрацюємо з міжнародними експертами у сфері аудіовізуального мистецтва, надаючи освітні курси для українських професіоналів під час війни. Тому хочу запевнити: ми і надалі в 2023 році будемо працювати з Міністерством культури та інформаційної політики. Ми з Україною, ми підтримуємо Україну в цей складний час», – підсумував представник Netflix.
Ще одне революційне партнерство – співпраця українського уряду з однією з найбільших у світі рекламних компаній WPP для залучення інвестицій в Україну та допомоги у відновленні її економіки. Про те, як Україна залучає інвестиції під час війни і хто нам допомагає у цьому, розповів заступник Міністра економіки України Олександр Грибан.
Зокрема, у рамках співпраці з WPP була розпочата масштабна кампанія із залучення інвестицій – Advantage Ukraine.
«Advantage Ukraine – це неймовірна можливість, запропонована міністром Олександром Ткаченком і WPP. Ми запустили кампанію у вересні, це була знакова подія з гучним меседжем – «Україна відкрита для бізнесу». Ідея полягала в тому, щоб почати говорити до міжнародної спільноти про Україну не з боку війни, а знайти інший фокус. Ми прагнемо, щоб іноземні інвестори залучали кошти в економіку України вже зараз і думали про нас так само зараз. Ми хочемо бути на порядку денному і маємо на це повне право. Ми відчуваємо перемогу, яка наближається, і не хочемо, щоб міжнародний бізнес втрачав час, тому заохочуємо розглядати Україну як платформу для потенційного розвитку. Дякуючи WPP ми запустили велику інформаційну кампанію, аби увесь світ побачив промоцію Advantage Ukraine. І ми продовжуємо це робити», – резюмував заступник Міністра економіки України.
На завершення обговорення заступниця Міністра культури та інформаційної політики України та модератор зустрічі Анастасія Бондар подякувала присутнім за участь у дискусії, додавши: «Культурні цінності – це те, що визначає нашу поведінку саме в темні часи, а не коли все добре. Отже, ми тут не для того, щоб казати «ми жертви», ми тут, щоб заявити: ми борці і ми переможемо».