Микола Точицький вручив орден княгині Ольги ІІІ ступеня Кері-Лінн Вілсон за підтримку та просування української культури за кордоном

4 жовтня у Києві у Національній філармонії України вперше під керівництвом відомої американсько-канадської диригентки Кері-Лінн Вілсон відбувся концерт Національного ансамблю солістів «Київська камерата».

Цього року міжнародний фестиваль «Kyiv Music Fest–2024», в рамках якого пройшов концерт, відзначає своє 35-річчя. 13 концертів, 80 композиторів і 51 прем’єра — це все свідчить про те, що Україна має чим пишатися на міжнародній музичній арені.

Міністр культури та стратегічних комунікацій Микола Точицький особисто висловив вдячність Кері-Лінн Вілсон за підтримку України, популяризацію нашої культури у світі та вручив їй орден княгині Ольги ІІІ ступеня.

«Дякую вам за те, що підтримуєте Україну в цей складний час, доносите нашу музику до світової аудиторії і допомагаєте поширювати нашу культуру на міжнародній сцені. Ваша підтримка має для нас велике значення. Мистецтво — це універсальна мова, що об’єднує. Воно відображає реалії сьогодення і доносить світові важливі ідеї. Я вдячний всім, хто через мистецтво говорить про Україну і закликає світ бути з нами в нашій боротьбі», — наголосив Микола Точицький.

Посол Канади в Україні Наталка Цмоць у своїй промові виокремила особливу силу музики як інструменту дипломатії та активізму. Вона зазначила, що саме музика має владу викликати справжні емоції та ставати частиною критичного дискурсу, що надзвичайно важливо у часи війни.

«Пані Кері-Лінн використовує свою “зброю” дуже добре. Вона майстерно володіє своєю американською паличкою, а разом з оркестром вони передають потужну ідею опору ворогу. Вона привертає увагу на причини та моральність цієї війни. Вона виступає проти спустошення, яке вороги завдають протягом останніх десятиліть і проти їхніх злочинів проти української культури», — підкреслила Наталка Цмоць.

Своєю чергою диригентка Кері-Лінн Вілсон висловила гордість за співпрацю з українськими музикантами: «Для мене велика честь отримати цю нагороду. Я ніколи так не пишалася тим, що українка. З початку повномасштабного вторгнення диригентська паличка була і є моєю зброєю. Я дуже пишаюся тим, що разом зі своїми музикантами з Ukrainian Freedom Orchestra, а тепер також і з «Київською камератою», можу підтримати вас. Це наш перший концерт разом, де я офіційно стала диригенткою «Київської камерати». Попереду на нас чекає багато концертів у Києві, Харкові, Одесі, Чернівцях, Івано-Франківську та за кордоном — так ми будемо боронити Україну на культурному фронті і боротися за свою свободу. Слава Україні!».

Окрім цього, Микола Точицький вручив дві нагороди — почесне звання «Заслужений артист України» віолончелісту Алмаші Золтану та почесне звання «Заслужена артистка України» альтистці Катерині Супрун.

Цього вечора колектив виконав програму, що складалася з 6 творів сучасних українських композиторів. Концерт розпочався з Квартету № 4 Бориса Лятошинського. Його пам’яті також було присвячено Камерну симфонію № 3 Володимира Зубицького.

Запрошені гості змогли почути 3 прем’єрні твори: концерт для альта з оркестром Олександра Родіна, концерт для скрипки та твір «Україні – з надією» Дмитра Гордона, який вперше був виконаний в Києві. Музика молодого композитора стала справжнім відкриттям для української аудиторії.

Нагадаємо, що з нагоди Дня Незалежності України Президент Володимир Зеленський своїми указами №513/2024 та №576/2024 відзначив державними нагородами громадян України та іноземних держав, зокрема відому диригентку Кері-Лінн Вілсон та артистів Національної філармонії України, які зробили вагомий внесок у розвиток культурної сфери.

Вас може зацікавити

ЄС підтримує українську культуру: у Брюсселі обговорили збереження культурної спадщини та нові ініціативи

ЄС підтримує українську культуру: у Брюсселі обговорили збереження культурної спадщини та нові ініціативи

Освіта під час війни: Микола Точицький обговорив з керівниками закладів вищої мистецької освіти основні виклики та шляхи їх вирішення

Освіта під час війни: Микола Точицький обговорив з керівниками закладів вищої мистецької освіти основні виклики та шляхи їх вирішення