В Україні стартує четвертий Національний тест з медіаграмотності, який допоможе кожному перевірити власну стійкість до фейків, маніпуляцій та відчути, як медіаграмотність стає найкращим захистом в інформаційному хаосі.

Тест реалізує національний проєкт з медіаграмотності «Фільтр» Міністерства культури та стратегічних комунікацій України у партнерстві з Центром демократії та верховенства права за підтримки UNDP Ukraine / ПРООН в Україні та фінансування уряду Японії.
Пройти тест можна з 29 жовтня до 31 жовтня включно на сайті національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр», який координує проведення ініціативи. Свій результат учасники дізнаються одразу після його проходження.
Цьогоріч тест складається з п’яти тематичних блоків і 25 запитань, що охоплюють теми соціальних мереж, фактчекінгу, медіа, кібербезпеки та штучного інтелекту. До його розробки долучилися експерти з волонтерського просвітницького проєкту «Як не стати овочем», а також фахівці ініціатив StopFake та «НотаЄнота».
Тест побудований на реальних ситуаціях з повсякденного інформаційного життя — новинних стрічках, соцмережах і повідомленнях. Успішне проходження тесту залежить від уважності, критичного мислення та здатності відрізняти правду від маніпуляцій.
Правильні відповіді команда «Фільтру» оприлюднить впродовж двох тижнів після тесту. Учасники, які наберуть найбільшу кількість балів, зможуть взяти участь у розіграші 25 подарунків від партнерів проєкту — артпледів за мотивами робіт Марії Примаченко із серії «Звірі в Болотні» та павербанків. Для участі в розіграші тест можна пройти лише один раз. Переможців визначить рандомайзер.
Нагадаємо, що в минулому році тест пройшла рекордна кількість українців: 236 237 учасників розпочали тест, 76 323 пройшли його повністю.