«Національний тест з медіаграмотності  –  важлива частина реалізації стратегії інформаційної безпеки України»,  – Тарас Шевченко

Події

25 жовтня відбувся Національний тест з медіаграмотності. Його організували національний проєкт з медіаграмотності «Фільтр» Міністерства культури та інформаційної політики спільно з партнерами – USAID, IREX та ПРООН в Україні.  Сьогодні, 2 листопада, команда «Фільтру» підбила підсумки тесту. 

«Для нас медіаграмотність – це один із ключових пріоритетів, це частина стратегії інформаційної безпеки України. Тому проведення тесту є важливою ланкою реалізації цієї стратегії. Я радий, що нам вдалося об’єднати всіх ключових гравців, які є в  державі: як офіційних акторів – Міністерство культури та інформаційної політики, Міністерство молоді і спорту, Міністерство освіти та науки, –  так і міжнародних партнерів (ПРООН, IREX) і громадські організації. Такі важливі речі завжди робляться спільно. Я сподіваюся, що традиція проведення тесту збережеться і надалі», – сказав заступник Міністра культури та інформаційної політики з питань європейської інтеграції Тарас Шевченко. 

Тест складається з п’яти блоків, які містять 34 запитання, розподілені за п’ятьма темами: «Базові поняття», «Соціальні мережі», «Достовірність та вплив інформації», «Навички фактчекінгу», «Здатність убезпечити особисті дані та ресурси». 

Керівниця національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр» Валерія Ковтун нагадала, що цьогоріч 13 980 учасників повністю пройшли тест, а починали спробу  – 26 194 особи. Вона зауважила, що в тестуванні взяли участь українці зі всіх регіонів країни, включно з Донецькою та Луганською областями та Кримом. Водночас 413 осіб надали свої відповіді з-за кордону. Однак найбільше учасників було з Київщини, як і торік. 

Представниця IREX Любов Квасюк додала, що найактивніше до тесту долучалися українці віком 15-18 років, водночас були особи з категорії 60+ та діти, молодші 10-ти років.

За словами експертки,  цього року рівня «гуру» (30-34 бали) та «майже гуру» (24-29 балів) досягло менше учасників, ніж торік, однак зросла кількість «початківців»: у 2022 році їх було 44%, а у 2023 – 53%. 

Фахівчині зауважили, що найкраще українці впоралися їз завданнями на розрізнення факту та судження – 87% опитаних змогли правильно відповісти, у той час, як минулого року лише 10% змогли впоратися з цим питанням. Також учасники добре розумілися у різниці між блогерами та професійними журналістами й добре володіли інструментами фактчекінгу.

Найскладнішим виявилося питання, спрямоване на визначення журналістських стандартів – правильно впоралися лише 7% осіб. Водночас найкраще українці відповіли на запитання з блоку 4. Воно стосувалося ситуації, коли в мережі ширять промову відомої людини: 95% учасників визначили, що передусім потрібно перевірити інформацію. 

Серед тем, над якими потрібно працювати, експертки  виділили наступні напрямки: перевірка Телеграм-каналів, розпізнавання теорій змов, реакція на контент псевдоекспертів й  уникнення фішингу. 

Національний тест з медіаграмотності відкритий до 10 листопада, тож перевірити свої сили можуть всі охочі. Також на сайті «Фільтру» опубліковано перелік зі 150-ти переможців тесту, які отримають подарунки партнерів ПРООН в Україні.

Вас може зацікавити

Важливо посилити спроможності Міністерства у сфері стратегічних комунікацій та протидії дезінформації 

Важливо посилити спроможності Міністерства у сфері стратегічних комунікацій та протидії дезінформації 

Микола Точицький взяв участь у конференції, присвяченій 70-річчю Європейської культурної конвенції Ради Європи

Микола Точицький взяв участь у конференції, присвяченій 70-річчю Європейської культурної конвенції Ради Європи