Nations Against Disinformation: запуск нового креативного інструменту з протидії дезінформації

Події

Україна об’єднує зусилля держав, бізнесу та громадянського суспільства в усьому світі для розбудови стійкості та протидії дезінформації. Перша спільна комунікаційна кампанія стартує у партнерстві МЗС України, МКІП України, МЗС Естонської Республіки, а також EUvsDisinfo – проєкту Оперативної робочої групи зі стратегічних комунікацій Європейської служби зовнішньополітичної діяльності.

«Nations Against Disinformation» – ініціатива, спрямована на підвищення рівня обізнаності про небезпеку дезінформації та її  серйозні негативні наслідки для суспільств. У рамках ініціативи партнери планують спільні міжнародні кампанії, проведення заходів, конференцій, вебінарів і майстер-класів для обміну найкращими практиками протидії дезінформації.

«Україна має унікальний досвід у протидії дезінформації, сформований роками боротьби з російською пропагандою. Це потужна додана вартість нашої держави для всієї євроатлантичної спільноти та світу. Ми вже сьогодні виступаємо глобальним лідером у цій сфері, об’єднуємо держави та організації в протидії дезінформації, яка загрожує життю та безпеці мільйонів людей. ЦіІніціатива «Nations Against Disinformation» об’єднала низку партнерів-однодумців саме з такою метою і відкрита для всіх, хто прагне захистити спільний інформаційний простір, просувати медіаграмотність та критичне мислення», — заявив міністр закордонних справ України Дмитро Кулеба

«Європейський Союз визнає дезінформацію одним з найбільших викликів для Європи, що вимагає скоординованої відповіді від усіх країн-членів ЄС, онлайн-платформ, ЗМІ та наших міжнародних партнерів. Ця ініціатива є чудовим прикладом об’єднання зусиль і співпраці між країнами, урядами та неурядовими організаціями. Таким чином ми підкреслюємо цінність єдності перед обличчям глобальної загрози», – сказав Матті Маасікас, голова Представництва Європейського Союзу в Україні.

Кампанія «Nations Against Disinformation» ініційована Міністерством закордонних справ України та громадською організацією BRAND UKRAINE. Креативна ідея та технічна реалізація кампанії розроблена компанією  [isdgroup]. Проєкт співфінансується Європейським Союзом та Національним Демократичним Інститутом.

Ключові цілі та принципи партнерства в рамках ініціативи представлені на вебсайті кампанії. 

«Nations Against Disinformation» розпочинається міжнародною комунікаційною кампанією з просування «The Distortion Test». Тест на стійкість до дезінформації безпосередньо візуалізує, як дезінформація спотворює дійсність, залишаючись невидимою та невловимою для жодного з органів чуття людини. 

Кампанія проводиться у партнерстві з EUvsDisinfo, флагманським проєктом Оперативної робочої групи зі стратегічних комунікацій Європейської служби зовнішньополітичної діяльності, Міністерством закордонних справ Естонської Республіки, урядом Естонської Республіки, Міністерством культури та інформаційної політики України та громадською організацією Propastop (Естонія).

«The Distortion Test» доступний українською мовою для користувачів на сайті кампанії. Користувачі можуть поділитися своїми результатами тесту та посиланням на нього через свої особисті сторінки у мережі Facebook. Тест також може бути адаптований іншими мовами для різних країн для привернення уваги до дезінформації, актуальної в місцевому контекст. Ми запрошуємо всі організації й ініціативи, які хочуть стати частиною руху, долучитися до кампанії. З приводу деталей співпраці ви можете зв’язатися з командою проєкту, скориставшись контактною інформацією на сайті.

Як працює онлайн-тест «The Distortion Test»?

На початку тесту читачеві пропонується обрати та завантажити будь-яке власне зображення. Далі читач має відповісти на сім запитань пов’язаних з кількома нещодавніми дезінформаційними атаками, що мали місце в різних куточках світу. В результаті кожної правильної чи неправильної відповіді, залежно від знань, читач зможе побачити поступове викривлення завантаженого зображення. Ця візуалізація відображає спотворення нашого бачення повсякденної реальності, яке відбувається кожного разу, коли ми споживаємо фейкову інформацію.

Експертну підтримку кампанії надали українські громадські організації: Громадянська мережа ОПОРАГО «Детектор медіа»StopFakeUkraineWorld«We are Ukraine» (WAU)Texty.org.uaInformNapalmNotaYenota та «По той бік путінської брехні»

Додаткова інформація

BRAND UKRAINE — громадська організація, яка об’єднала однодумців та експертів у сфері стратегічних комунікацій та міжнародних проєктів. Наша команда допомагає розвивати сильний і сталий бренд України у світі, формувати її позитивний імідж та суб’єктність, шляхом розробки lovemark проєктів та кампаній, цифрових рішень та аналітичних продуктів.

Національний демократичний інститут міжнародних відносин (НДІ) — неприбуткова, позапартійна, неурядова організація, яка працює з партнерами у всьому світі задля посилення демократичних інститутів, процесів, норм та цінностей задля покращення якості життя. НДІ бачить світ, де панують демократія і свобода, де всі люди мають право на гідне життя.

[isdgroup] – українська комунікаційна агенція, що з часів Революції Гідності працює над соціальними проєктами, як то антивоєнні ініціативи, реінтеграція тимчасово окупованих територій України, підтримка реформ. Агенція отримала нагороду Cannes Lions за проект проти російської пропаганди.

[email protected]

Вас може зацікавити

Микола Точицький взяв участь в урочистому зібранні міністрів культури країн-членів ЄС  з нагоди відкриття відновленого собору Паризької Богоматері

Микола Точицький взяв участь в урочистому зібранні міністрів культури країн-членів ЄС  з нагоди відкриття відновленого собору Паризької Богоматері

Україна отримала два сертифікати за включення українських традицій до Списків нематеріальної культурної спадщини ЮНЕСКО

Україна отримала два сертифікати за включення українських традицій до Списків нематеріальної культурної спадщини ЮНЕСКО