«Навчатися та вчитися за допомогою живої спадщини в Україні»: відбулась презентація проєкту та посібника ЮНЕСКО

Події

Сьогодні, 3 липня, в Укрінформі відбулась презентація  посібника для вчителів початкових та середніх шкіл в Україні, який впроваджує інноваційну методологію, що поєднує живу спадщину, освіту та науку – «Навчати та вчитися за допомогою живої спадщини в Україні». 

«Зараз ми працюємо над найважливішими складовими щодо збереження культурної спадщини в абсолютно різних напрямках. Десь це може бути оцифрування, створення цифрових копій для того, щоб упередити можливе знищення та потім відреставрувати та відновити. Це більше фізичний вимір, а не менш важливим є необхідність збереження нематеріальної спадщини, і  саме такі проєкти є дуже важливими з точки зору збереження, як самий нативний і природний спосіб продовжувати наші традиції. Вивчення нематеріальної культурної спадщини виховує відчуття приналежності, а це один з найголовніших елементів державної ідентичності », – сказала заступниця міністра культури та інформаційної політики України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Анастасія Бондар.

Для того, щоб підтримати охорону української живої спадщини, ЮНЕСКО спільно з центром розвитку «Демократія через культуру» та партнерами розпочали проєкт з інтеграції живої спадщини у освітній процес, на основі успішного європейського досвіду. 

«Завдяки спільним зусиллям, ми маємо чудовий інформаційний посібник. Наразі надруковано близько 500 примірників, які будуть розподілені серед шкіл. Довідник також є і в оцифрованому варіанті, що робить його дуступним для всіх шкіл та вчителів, а також дає можливість користуватися їм частіше. Це пілотний проєкт, але він демонструє, що це інноваційний підхід до навчання», – додала голова Бюро ЮНЕСКО в Україні К’яра Децці Бардескі.

Завідувачка сектору нематеріальної культурної спадщини департаменту культурної спадщини МКІП Анастасія Козяр розповіла детальніше про залученість шкільних команд до проєкту та докладені ними зусилля.

«Кожна шкільна команда дуже відповідально підходила до реалізації проєкту. Учні разом з вчителями обговорювали пропозиції, але обов’язково при виборі елемента враховувалось бажання самих учнів. До роботи залучалися батьки, бабусі та дідусі, носії практик. Команди постійно відвідували музеї та працювали спільно з майстрами. Учні також ділилися звичаями, які побутували саме в їх родинах», – розповіла Анастасія Козяр.

У межах пілотного проєкту 12 шкіл України реалізували пілотні проєкти з вивчення фізики, біології та літератури з використанням живої спадщини України. Результати проєкту були зібрані у методичному посібнику для вчителів. Матеріал містить покрокові інструкції з залучення живої спадщини в освітній процес, а також 11 кейсів з пілотних шкіл в Україні та 10 кейсів з ЄС. Це дозволяє вчителям включати елементи живої спадщини громад в Україні в різні шкільні предмети, взявши за основу навчальний досвід місцевих знань і сприяти збереженню живої спадщини. 

Проєкт підтримав Надзвичайний фонд спадщини ЮНЕСКО у співпраці з тренерами-фасилітаторами ЮНЕСКО та у партнерстві з Центром розвитку «Демократія через культуру», (неурядова організація, Київ, Україна), акредитована відповідно до Конвенції 2003 року.

Вас може зацікавити

Українську традицію і мистецтво оздоблення яєць визнано культурним надбанням людства

Українську традицію і мистецтво оздоблення яєць визнано культурним надбанням людства

Спорт — один із найпотужніших елементів культурного коду нації

Спорт — один із найпотужніших елементів культурного коду нації