NOT FOR SALE: УКРАЇНСЬКИЙ ПАВІЛЬЙОН З EXPO 2025 В ЯПОНІЇ ТЕПЕР В УКРАЇНІ

31 жовтня в Українському Домі відбулось офіційне відкриття виставки, яка пів року вражала Японію. Павільйон Not For Sale — магазин, у якому нічого не можна купити, — повернувся з EXPO 2025 в Осаці, щоб розповісти українцям про цінності, які не мають ціни. Експозиція прийматиме відвідувачів до 16 листопада.

Український павільйон на цьогорічній виставці Експо привернув особливу увагу відвідувачів — прийняв понад 3 мільйонів гостей та отримав 2 срібні нагороди серед інших 160 країн-учасниць.

Після успішних шести місяців у Японії український павільйон повернувся в Україну. За ініціативи Міністерства культури України, в Українському Домі з’явилася точно відтворена композиція Not For Sale — павільйон про цінності українського суспільства, які не можна купити чи продати.

Напередодні офіційного відкриття виставку відвідав Президент України Володимир Зеленський. Команда павільйону познайомила Президента із цінностями України, що обʼєднали навколо себе понад 3 мільйони відвідувач. 

Із офіційним відкриттям команду привітала Прем’єр-міністерка України Юлія Свириденко

«Ми не виставляли на продаж інновації, хоч Україна точно має що показати у цьому напрямку. Ми вирішили говорити зі світом про те, що насправді формує наше майбутнє — про цінності. Ті, за які ми боремось і які неможливо купити і неможливо знищити. Це те, що є всередині нас живе, стійке, пронесене крізь покоління. Павільйон України на EXPO 2025 став можливим завдяки нашим неймовірно сміливим і сильним людям, які щодня не просто декларують, а практикують ці цінності. Культура — це інструмент нашої стійкості і національної безпеки. Дякую всім хто це розуміє і розвиває».

Церемонія відкриття 

Із офіційною промовою гостей привітав Масаші Накаґоме — Надзвичайний і Повноважний Посол Японії в Україні:

«Хочу висловити свою найглибшу вдячність Україні за участь у EXPO 2025. Український павільйон цього року транслював важливі ідеї, що були почуті. Народ Японії та відвідувачі з усього світу були вражені Українським павільйоном. Уряд Японії залишається відданим підтримці народу України та співпраці пліч-о-пліч з Урядом України»

Віце-прем’єр-міністерка з гуманітарної політики – Міністерка культури України Тетяна Бережна, яка також стала Генеральною комісаркою України на EXPO 2025, зазначила: 

«Ми мали обмежений простір та ресурси, стислі терміни, але амбітну місію – говорити про Україну глибоко і небанально. Показати світові нашу сміливість, креативність і здатність творити велике навіть за надскладних умов. І зараз, коли підбиваємо підсумки, можемо сказати: ми впорались. Павільйон Not For Sale став потужним голосом України у світі. Дякую японським партнерам та кожному, хто долучився до існування Not For Sale. Наступний етап – тур Україною».

Деталі експозиції

Центральна експозиція — це магазин з 17 «товарами» на полицях. Але купити тут нічого не можна. Кожен предмет символізує цінність демократичного суспільства: людяність, свободу слова, право вибору, єдність.

За допомогою сканерів відвідувачі відкривають справжні сенси, що приховані за формою. Це те, що не має ціни. Те, що виборюється діями, а не грошима.

Навколо українського павільйону розгорнулася історія всесвітніх виставок EXPO — від першої у 1851 році до сьогодні. Окрема експозиція присвячена українській місії в Японії: команда павільйону ділиться історіями з Осаки та демонструє підтримку світової спільноти.

Економіка цінностей

Поруч — зона Values Driven Economy, присвячена українським компаніям, що підтримали участь України на EXPO 2025. Тут представлені артефакти від українських бізнесів, які демонструють стійкість нашої економіки: Ajax Systems, Укрнафта, Біосфера, ДТЕК, Метінвест, ОщадБанк та Астарта.

За правилами EXPO заборонено виставляти зброю та будь-що пов’язане з війною. Але в Україні реальність інша — цінності потрібно захищати. Тому відкриття виставки в Українському Домі підтримали українські виробники оборонної продукції: MAGURA, Fire Point, Vyriy Industries, Ukrainian Defence Industry.

Окрему подяку висловлюємо ZBROYA — офіційному бренду української оборонної індустрії. Під егідою Міністерства оборони бренд об’єднує державу, виробників і науковців у систему, що створює технологічну, бойово перевірену зброю. 

Майбутнє, що будується на цінностях

EXPO — це світовий майданчик для питань історичного масштабу і спільного пошуку відповідей. Україна цього року представила власну візію майбутнього суспільств — це нагадування про цінності, що формують основу нашого сьогодення і допомагають нам осмислювати контури майбутнього. 

Запрошуємо всіх охочих відвідати виставку в Українському Домі та познайомитись особисто з цінностями, що рушать суспільство.

ПРАКТИЧНА ІНФОРМАЦІЯ
Де: Український Дім, вул. Хрещатик, 2, Київ
Коли: 1–16 листопада, 2025
Години роботи: вівторок–неділя, 11:00–19:00
Деталі за посиланням

Контактна особа: Марина Щепієнко

+38 (050) 469 08 00 | [email protected]

Вас може зацікавити

«Українська – мова сильних»: форум до Дня української писемності та мови

Міністерство культури України з партнерами презентувало 15 відеопроєктів про героїзм українських військових