Про зміни медіаландшафту, майбутнє українських ЗМІ після закінчення бойових дій, а також новий законопроект «Про медіа» розповів Міністр культури та інформаційної політики Олександр Ткаченко під час спільного заходу Медіацентру Україна та UnitCity для представників медіа «Редколегія. Офлайн».
«Ситуація, яка склалася нині, є набагато важчою, аніж ті, які доводилося переживати медіа під час фінансових криз. Це призведе до повної зміни медіаландшафту в Україні. Зміни будуть надзвичайно суттєві. Я не знаю, скільки каналів залишиться. Думаю, меншість. Непереливки буде й онлайн-ЗМІ, в яких, щоправда, падіння рекламного ринку трохи менше», – сказав Олександр Ткаченко.
Міністр також розповів, що рекламний телевізійний ринок після 24 лютого впав на 90%, тож очевидним є висновок, що навіть після завершення бойових дій та перемоги, потрібно буде щонайменше 3-4 роки, аби він оговтався.
«Це означає, що у редакціях зміни треба робити просто зараз. Утім, на жаль, нині ці зміни переважно негативні – у вигляді звільнень та без перспективи розвитку на подальше», – зауважив він.
Утім, Міністерство вже незабаром планує запустити проект з підтримки українського медіаполя «Інформаційний Рамштайн».
«Для того, аби зменшити болючі наслідки нинішньої ситуації ми спільно з нашими колегами наразі обговорюємо створення проекту так званого «Інформаційного Рамштайну» за двома напрямками. Перший – координація роботи колег із вільного світу в протидії російській дезінформації і другий – створення незалежного фонду, який би реагував на запити українських медіа стосовно гарантій та фінансової допомоги ЗМІ. І наразі ми вже маємо розуміння з боку наших колег з ЄС, Америки й Канади», – наголосив Олександр Ткаченко.