Нинішня гібридна війна в інформаційному просторі триватиме ще довго, тому координація та консолідація зусиль з міжнародними партнерами у боротьбі проти російської пропаганди є одними з першочергових завдань для України.
Про це заявив Міністр культури та інформаційної політики України Олександр Ткаченко під час виступу на Kyiv Stratcom Forum, організованого Центром стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки при МКІП.
У рамках панелі «Єдиний голос» держави в умовах війни – недоліки та переваги», згадуючи перші дні повномасштабного вторгнення рф, Міністр зазначив, що першим ефективним комунікаційником став саме Президент, який фактично задав тон єдиного голосу.
«Найголовнішу роль без перебільшення зіграв Президент з перших днів війни, його тон підхопили, тому що спротив має починатися з лідера. Він показав ці лідерські якості. На другий день війни з’явився єдиний телемарафон, який допоміг людям орієнтуватися в ситуації повномасштабної війни і склався значною мірою через розуміння того, що нам потрібно давати сигнал українцям, що Україна живе, Україна згуртувалася навколо президента і ми маємо здійснювати інформаційний спротив», – сказав Олександр Ткаченко.
Водночас, сьогодні для більш ефективної протидії російській пропаганді важливо сконцентруватися на координації зусиль з міжнародними партнерами.
«Нам потрібно переходити зі стану захисту перед російською пропагандою до проактивності. Ця гібридна війна в інформаційному просторі надовго і тут без координації з нашими партнерами буде непросто. Ми бачимо, що російські наративи у деяких країнах ЄС отримують своїх прихильників – конспірологічні теорії і тд. Це найбільший виклик, який перед нами стоїть стосовно координації спільних зусиль у цьому напрямку», – наголосив Міністр.
Він додав, що Україна має обмежені можливості постачати власну інформацію за кордон.
«Навіть якщо ми налагодимо трансляцію FREEДOM не тільки російською та англійською, все одно ефект не матиме широкого охоплення. Тому я постійно кажу про необхідність співпраці з нашими партнерами: вироблення спільних наративів, роботи з big-tech компаніями стосовно того, яким чином вирішувати питання присутності в соцмережах, месенджерах і просування наших наративів. Без співпраці і використання їхніх медіа ми не досягнемо бажаного результату», – резюмував Олександр Ткаченко.