У суботу, 29 червня, в Театрі Корифеїв у місті Кропивницькому відбулася прем’єра вистави Євгена Лавренчука за п’єсою Марка Кропивницького «Перед волею». На неї завітав т.в.о. Міністра культури та інформаційної політики України Ростислав Карандєєв.
Фотографії авторства Владислава Тупчієнка та Ніни Бурдейної
Він привітав гостей та вручив подяки працівникам театру. Подяки отримали:
• Шурпік Антон Миколайович – завідуючий постановочною частиною;
• Капелюшний Микита Віталійович – актор;
• Малахатько Олександр Олександрович – артист;
• Полєвой Ігор Сергійович – артист;
• Давідян Елізабет Борисівна – артистка.
«Я дуже вдячний усім, хто, незважаючи на виклики війни, зараз розвиває українське театральне мистецтво та робить величезний внесок в українську культуру. Вона жива та багатогранна і дуже важливим є те, що сьогодні ми можемо не лише читати пʼєсу Марка Кропивницького, а і бачити її знову на сцені, у виконанні таких талановитих українців», – зазначив Ростислав Карандєєв.
«Перед волею» – перша вистава Євгена Лавренчука в Україні після тривалої перерви та перша вистава режисера після повномасштабного вторгнення. Як зазначає режисер, вистава увібрала в себе весь біль та роздуми, всю енергію любові та надії на світлу перемогу режисера та всього акторського складу Театру Корифеїв.
«З перших рядків я закохався і зрозумів п’єсу Марка Кропивницького «Перед волею» і дуже швидко «побачив» всю виставу у своїй уяві, не дивлячись на те, що вона складна, багатогранна і «фактурна». Я відразу знав, що в постановці будуть балерини, відверті сцени, особливамузика геніального Валентина Сильвестрова і тема трагедії «Азовсталі». Буде неодноразово звучати тема самотності, розкриватиметься тема свободи і звучати голос світових філософів XX століття. Тема п’єси і вистави «Перед волею» дуже суголосна із сьогоденням, вона не про кріпацтво і кріпаків – вона про нас сьогоденних, де ми вкотре виборюємо свою волю і свободу» – розповідає Євген Лавренчук.
Серед задіяних у творчій команді варто зазначити одного із найвідоміших художників світової театральної сцени – Юхима Руаха (Ізраїль). Це не перша спільна робота сценографа із режисером, їй передували колаборації у постановках опери «Травіата» Верді та вистави «Анна Кареніна».
«Робота із Лавренчуком – це щоразу відкривання світу наново, це майстерність наново відкривати речі, які усім відомі та цілком очевидні. Але виявляється, що відкривши їх заново, ми бачимо все інакше і вже не можемо повернутися до себе тодішніх, якими були до цього знання. Воно повністю змінює наше мислення, наше сприйняття. І все це – завдяки режисеру», – зазначив Юхим Руах.