МКІП запрошує місцеві громади та муніципалітети до співпраці щодо організації туру експозиції Україною. Міністерство опрацьовує можливість представити експозицію «Леся Українка: 150 імен» у Львові, Харкові, Дніпрі, Одесі, Запоріжжі та Маріуполі.
З 24 лютого по 8 березня мистецький проєкт «Леся Українка: 150 імен», організований Міністерством культури та інформаційної політики та Державним агентством України з питань мистецтв та мистецької освіти разом з агенцією Postmen та Національним центром «Український дім», відвідало 27 382 зареєстрованих відвідувачів.
Згідно з опитуванням відвідувачів проєкту, 94% респондентів порекомендували б експозицію «Леся Українка: 150 імен» друзям, а у 95% опитаних після перегляду виставки виникло бажання більше читати твори Лесі Українки. Всього було опитано 758 відвідувачів.
Зважаючи на велике зацікавлення проєктом команда організаторів працює з муніципалітетами, меценатами та філантропами, щоб виставку змогли побачити й інші міста України: Львів, Харків, Дніпро, Одеса, Запоріжжя, Маріуполь. Організатори сподіваються масштабувати проєкт на національний рівень і закликають бренди та меценатів відгукнутися щодо підтримки туру.
Мистецький проєкт «Леся Українка: 150 імен» у цифрах та фактах:
- більше ніж 420 тисяч згадок про Лесю Українку в соціальних мережах та понад 25 тисяч згадок про експозицію «Леся Українка: 150 імен» ;
- 110 тисяч пошукових запитів в Google лише в день народження Лесі Українки, 25 лютого, та понад 1 мільйон за лютий-березень;
- розважальне відео в TikTok про цікаві факти життя і творчості письменниці набрало понад 100 тисяч переглядів;
- понад 27 тисяч відвідувачів побачили експозицію;
- майже 50 годин обговорень у межах інтелектуально-дискусійної платформи Косач Talks та розмов з експертами про життя і творчість Лесі Українки в прямому ефірі Радіо Леся;
- 50 тисяч книжкових закладок з іменами, псевдонімами та нікнеймами Лесі роздано відвідувачам виставки;
- 110 хвилин тривала наживо опера «LE» під час передпоказу й офіційної прем’єри, та близько 110 годин транслювалась на великому екрані в Леся Лаунж;
- експозиція проєкту розмістилась в Українському домі на 3-х поверхах площею більше 3000 м²;
- понад 15 експертів долучилися до формування змістовної частини експозиції.
З 25 лютого по 8 березня в Українському дому було реалізовано: Re:post-опера «LE», дискусії та обговорення під час двох хвиль Косач Talks та Радіо Леся, презентація повного зібрання творів Лесі Українки в 14 томах, флешмоб, створений і вільно розпосюджений на сайті identity.150imenlesi.org брендбук, офлайн та онлайн Гра, велика кількість мультимедійного та інтерактивного контенту. Всі аудіо-матеріали вже доступні на сайті і найближчим часом будуть виходити на подкасті Radio Lesya, включаючи розмови Kosach Talks, ефіри Радіо Леся, екскурсії експертів та кураторів.
До створення мистецького проєкту «Леся Українка: 150 імен» в Українському домі долучилось понад 50 музейних інституцій, організацій та фондів. Програму і зміст проекту формували низка експертів, театро- та літературознавців, митців, кураторів, серед яких Павло Гудімов, Євгеній Стасіневич, Влад Троїцький, Оксана Забужко, Віра Агеєва, Тамара Гундорова, Діана Клочко та інші.
Виставкова частина проєкту «Леся Українка: 150 імен» складається з шести залів: 150 імен та Леся Лаунж, Особисте, Лінія життя, Акценти, Образ та Гра. В наступних втіленнях проєкту в містах України організатори планують рекомбіновувати зали, ідеї й медійний контент так, щоб у кожному місті експозиція була новою та органічно інтегрувалася в простір локації, створюючи цілісну атмосферу і неповторний досвід відвідувачів.
Нагадаємо, що до підтримки подій в Українському домі долучились: благодійний фонд Zagoriy Foundation, компанії Нова пошта та Епіцентр.
Компанія Нова пошта разом з Postmen створили першого у світі робота-бібліотекаря НП Лукаш. Також компанія підтримала створення залу «Гра», що дозволило кожному відвідувачу випробувати свої знання життя і творчості Лесі Українки. Найкращі знавці отримали подарунки в поштоматах Нової пошти, що були розміщені в Українському домі.
Епіцентр разом з агенцією Postmen створили першу у світі zero-waste експозицію, що не створить сміття. Крім переробки і ресайклінгу, залучені до проєкту дизайнери перетворять всі матеріали виставки на дизайнерські речі: банери — на сумки, тканину і текстиль — на одяг. Створені колекції будуть презентовані на окремій фешн-події.
Крім того, МКІП та Укрпошта запустили лімітований тираж марок до ювілею Лесі Українки. Надруковано лімітований тираж 150 марок з 30-ма унікальними дизайнами. Для дизайну марок використали розроблену агенцією Postmen ювілейну айдентику. Весь лімітований друк проведено в рамках проєкту Укрпошти «Власна марка».
Підписуйтесь на новини проєкту на сайті 150imenlesi.org
#ЛесяУкраїнка150імен #ЛесяУкраїнка150років