Протидія дезінформації — спосіб формування національної єдності та стійкості у воєнний час

Протидія дезінформації через стратегічні комунікації та медіаграмотність відіграє вирішальну роль у зміцненні інформаційної стійкості суспільства: допомагають формувати уявлення громадян про важливі суспільно-політичні події, забезпечують своєчасне поширення правдивої інформації, а також мобілізують суспільну підтримку в кризових ситуаціях. 

Центр стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки при МКСК вже понад 2 роки проводить системне навчання на тему протидії дезінформації та стратегічних комунікацій. 

Восени 2024 тренінговий відділ Центру пройшов ребрендинг і відтепер має назву «Школа страткому та інформаційної безпеки» (перша назва — «Школа протидії дезінформації»).

Нова назва більшою мірою відповідає діяльності Школи та підходу Центру стратегічних комунікацій до протидії дезінформації — «whole-of-society approach». Відповідно до нього, боротьба з дезінформацією має бути комплексною і включати в себе: 

  • верифікацію інформації незалежними факт-чекерами; 
  • підвищення рівня медіаграмотності населення;
  • залучення громадських організацій;
  • дотримання журналістських стандартів відповідними суб’єктами; 
  • розроблення актуальних комунікаційних стратегій;
  • дотримання політики єдиного голосу. 

Сюди належать також і стратегічні комунікації, які є одним із наскрізних та невід’ємних методів протидії та боротьби з дезінформацією. 

«Для боротьби з російськими інформаційними впливами необхідно, щоб українське суспільство володіло навичками виявлення дезінформації, протидії і реагування на неї. Одна з основних ланок в українській державі, яка знаходиться на передовій ворожих інформаційних втручань, – українські державні службовці. І основне завдання Школи — надавати їм інструменти та механізми протидії»,вважає Микола Балабан, заступник керівника Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки.

Школа продовжує навчати державних службовців стратегічних комунікацій та протидії дезінформації, а наша основна мета та цінності залишаються незмінними — комплексне, якісне та релевантне навчання.

Нагадаємо, за період з лютого 2022 по жовтень 2024 було проведено майже 200 тренінгів із загальною кількістю учасників понад 1700 осіб. 

Більше про проведені тренінги, а також навчальні матеріали Школи читайте на сайті Центру стратегічних комунікацій.

Ребрендинг «Школи страткому та інформаційної безпеки» було проведено за підтримки Міністерства закордонних справ, у справах Співдружності та розвитку Великої Британії та Zinc Network. 

Вас може зацікавити

Микола Точицький провів перемовини з керівництвом Європейської дипломатичної служби

Микола Точицький провів перемовини з керівництвом Європейської дипломатичної служби

«Інклюзивні мистецькі практики в Україні»: У Києві відбулася презентація артальбому, що присвячений рівності та доступності у мистецтві

«Інклюзивні мистецькі практики в Україні»: У Києві відбулася презентація артальбому, що присвячений рівності та доступності у мистецтві