У вівторок, 2 травня, Верховна Рада ухвалила у першому читанні один із ключових євроінтеграційних закопроєктів №9206, який імплементує в українське законодавство про рекламу acquis ЄС. За відповідне рішення проголосували 320 народних депутатів.
Ключові положення законопроєкту:
- вводиться термін і регулювання «продакт-плейсмент»;
- встановлюються критерії, за якими реклама вважається такою, що потрапляє під юрисдикцію України;
- передбачається саморегулювання та співрегулювання у сфері реклами шляхом прийняття кодексів (правил) створення та розповсюдження реклами, зокрема щодо реклами алкогольних напоїв – з метою зменшення впливу на дітей такої реклами;
- забороняється будь-яка реклама резидентів країни-агресора;
- розширюється заборона вміщувати в рекламі дискримінаційні твердження та/або зображення;
- збільшується до 20% квота реклами в лінійних аудіальних та аудіовізуальних медіа (розраховується не погодинно, а для часових проміжків з 6:00 до 18:00 та з 18:00 до 24:00);
- спрощуються правила переривання рекламою трансляції фільмів (за виключенням серіалів та документальних фільмів), програм новин та програм для дітей (не частіше одного разу кожні 30 хвилин);
- допускається показ зброї у соціальній рекламі.
«Документ є доповненням до ухваленого закону «Про медіа» і після ухвалення в цілому закриє всі вимоги з боку Євросоюзу стосовно аудіовізуальних послуг в Україні. Дякую народним депутатам за єдність та рішучу підтримку важливих законів на шляху до європейського майбутнього України», – прокоментував Міністр культури та інформаційної політики Олександр Ткаченко.