Сьогодні, 8 лютого, у залі «Хлібня» Національного заповідника «Софія Київська» відкрили виставку «Скорботний шлях Бахмута», де представлено цикл різьблених барельєфів на шкарлупі страусиних яєць та графіки на біблійні мотиви «VIA DOLOROSA» майстра Дмитра Денисенка з Народного музею писанкарства та розвитку народних ремесел Бахмутського міського народного Дому.
У заході взяв участь т. в. о. Міністра культури та інформаційної політики Ростислав Карандєєв.
«Чи не щодня ми фіксуємо акти зла відносно українців і України з боку росії, яка прагне знищити нашу історію, наші міста та наших людей. Громадяни протистоять російській агресії у різний спосіб: ЗСУ тримають оборону зі зброєю в руках, наші митці продовжують працювати над збереженням і навіть над примноженням національної культурної спадщини. Стоячи поряд із цими чудовими творами, ми можемо відчути зв’язок із чимось давнім, споконвічним, глибоко духовним. Це вкотре доводить, що ми маємо докласти всіх зусиль, аби зберегти наші мистецькі практики», — сказав т. в. о. Міністра.
У Хлібні виставлено роботи майстра традиційних народних ремесел Дмитра Денисенка, зокрема, колекцію робіт «Різьбленки», виконаних технікою прорізного різьблення по пташиному яйцю без будь-яких хімічних домішок. Вона супроводжується графічними роботами митця — «VIA DOLOROSA», — що зображують біблійні мотиви Скорботного шляху Ісуса Христа.
Саме ці експонати вдалося врятувати та вивезти з-під ворожих обстрілів з Бахмута. Шлях колекції із Донеччини до столиці України став символом та надією на майбутнє відродження рідного міста.
«Сьогодні відкривається виставка, присвячена маленькій частині нашої держави. Болить серце за місто, за бахмутян, за нашу Україну. Боляче й від несправедливості часу, у якому ми зараз живемо. Я низько вклоняюся мешканцям Бахмута, які несуть віру у своє місто і проголошують на всіх майданчиках, що місто живе, попри те, що його зруйнували фактично вщент», — зауважила Генеральна директорка національного заповідника «Софія Київська» Неля Куковальська.
Виставка триватиме до 11 травня.