25 жовтня в Харківському національному академічному театрі опери та балету імені М.В. Лисенка відбулася довгоочікувана прем’єра балету-притчі «Драконячі пісні» на музику Максима Коломійця.
Фото Тетяни Юрченко
Неординарність вистави — у незвичному сценічному середовищі, створеному за допомогою сучасних цифрових технологій. Абсолютно нетрадиційний підхід до пластичного рішення образів та візуальної складової хоч і дещо незвичний для поціновувачів класики, у поєднанні з костюмами виконавців та електронною графікою вражав глядачів своєю виразністю.
За словами генерального директора-художнього керівника театру Ігоря Тулузова, за час повномасштабної війни це перша повноцінна прем’єрна вистава, створена колективом «з нуля»: «У якомусь сенсі це виклик для нас, творчий виклик. Це непростий експеримент, але я впевнений, що він буде вдалий. Перш за все, «Драконячі пісні» суто український продукт, тому що вся творча група – це наші співвітчизники».
Авторка лібрето Жанна Чепела розповіла про натхнення, яке отримала від музики Максима Коломійця: «Все зародилося з творчої «епідемії». Спочатку я «захворіла» музикою, в якій багато драматургії і вона має стати балетом. Цю ідею охоче підхопила Антоніна Радієвська. Маємо надію, що вистава передасть глядачам ті емоції та енергію, які закладені туди».
«Я не передбачав, що мій цикл композицій може стати балетом. Це сміливий експеримент, і я вдячний Жанні за нього», — прокоментував Максим Коломієць.
«Ми танцюємо про любов: зустріч і розтавання, смуток, розчарування, втрату себе, про те, як ми знаходимо опору в собі і повертаємося один до одного. У виставі все закінчується добре», — поділилася враженнями художня керівниця балету, заслужена артистка України Антоніна Радієвська.
У свою чергу, художник з костюмів Костянтин Пономарьов зазначив: «Завдання дизайнера зробити так, щоб красиве в одязі стало зручним, а зручне — красивим. Це мій дебют, і я дуже радий, що мені вдалося досягти цього балансу».
Перший прем’єрний показ завершився довгими оваціями та вигуками «браво».