У Лаврі відкрилась виставка Богородичних ікон на ящиках з-під набоїв

Сьогодні, 9 травня, до Дня Матері у Великій лаврській дзвіниці Києво-Печерської лаври за ініціативи Міністерства культури та інформаційної політики України відкрилась виставка Богородичних ікон на ящиках з-під набоїв. 

Переглянути фотоальбом

Фото Антоніни Вишневської

«Українська культура багатогранна. Іконопис є однією з вкрай важливих традицій. Ми можемо спостерігати розвиток традиції іконопису протягом багатьох років і навіть тисячоліть. Свідченням цьому є збережені роботи у наших об’єктах культурної спадщини. Але ця практика знаходить відгук і у наших сучасників. Для цього важливо бути ще й духовною людиною. Адже митець відтворює образ через себе. Сьогодні, під час війни, художники-образотворці не можуть обійти цей аспект», – сказав т. в. о. Міністра культури та інформаційної політики України Ростислав Карандєєв. 

Проєкт «Ікони на ящиках з-під набоїв» київських художників Соні Атлантової та Олександра Клименка присвячений мистецьким медитаціям на тему російсько-української війни. Його головна ідея — перетворення смерті, символом якої є ящик від озброєнь, на життя, яке в українській духовній традиції уособлює ікона.

«Цей цикл робіт – візуалізація нашого мирного плану. Це не тільки про території та справедливість, а й про перетворення зла на добро й смерті на життя», – розповів автор проєкту Олександр Клименко. 

Ящики, що на них написані ікони, привезені із зони бойових дій. Тому ці образи є мовчазними, але промовистими свідками усіх трагічних подій, що нині переживає Україна. Вони уособлюють біль і горе матерів, що переживають втрату дітей, розпач та відчай матерів, що змушені тікати від війни, рятуючи дитячі життя. Разом з тим ці образи закарбовують віру у перемогу.  

«Життя переможе смерть ключова ідея цієї виставки, яка  буквально демонструє незламну силу і дух нашого народу. У битві за життя, за культуру, за національну ідентичність. І тому дуже символічно, що ця виставка відкривається у національній святині, яка нарешті відкривається для української культури і плекає українську ідентичність», – наголосив Генеральний директор Національного заповідника «Києво-Печерська лавра» Максим Остапенко. 

Локацією для експозиції символічно обрана Києво-Печерська лавра — національна святиня України, уділ Пресвятої Богородиці — Матері Ісуса Христа, яка вважається управителькою і покровителькою монастиря. Лавра є Успенською, тож символізує любов синів і дочок до своїх матерів та виконання Божої Заповіді щодо шанування батьків.

Окрім мистецької, проєкт має ще й благодійну складову. Кошти від продажу ікон підуть на підтримку різних волонтерських ініціатив, пов’язаних передусім з військовою медициною. 

Нагадаємо, проєкт вже встигли побачити у 20 країнах, 93 містах та 164 локаціях. 

Вас може зацікавити

Верховна Рада прийняла закон «Про засади державної політики національної пам’яті Українського народу»

Тетяна Бережна та Вольфрам Ваймер обговорили пріоритети співпраці між Україною та Німеччиною у сферах культури та збереження спадщини