27 вересня відбулася презентація міжнародної промокампанії «Етніка: українські народні художні промисли». У заході взяли участь т.в.о. Міністра культури та інформаційної політики Ростислав Карандєєв та Тарас Шевченко, заступник Міністра культури та інформаційної політики з питань європейської інтеграції.
Мета кампанії – посилити міжнародний імідж України як незалежної держави зі стародавніми традиціями, що є невід’ємною складовою європейської та світової культурної спадщини, та згуртувати громадян навколо збереження та промоції цієї спадщини всередині країни.
Ростислав Карандєєв висловив вдячність українським майстрам, які турбуються про збереження давніх традицій і народних художніх промислів. Він закликав популяризувати українську культуру та народні художні промисли на світовому рівні, незважаючи на поточну ситуацію в країні.
«Дякую українцям, які бережуть національні традиції, тим хто справді сьогодні підтримує народні художні промисли. Раніше ці вироби складали частину економіки, а зараз в часи глобалізації не завжди можуть витримувати конкуренцію. Але в цих умовах пропоную взяти участь в глобалізації і кинути їй виклик, – зазначив т.в.о. Міністра.
Тарас Шевченко привітав учасників та організаторів промокампанії, підкресливши актуальність теми та мети заходу.
«Тема народних промислів є однією з ключових в роботі МКІП. Адже вона стосується нашої ідентичності, нашого культурного коду. Особливо важливо дбати про це в часи повномасштабного вторгнення. Ми маємо піклуватися про можливості промоції України, її культуру, народні промисли. І ми сподіваємося, що інтерес до нашої творчості та культури не згасне, а навпаки, розшириться по всьому світу», – наголосив він.
В рамках промокампанії «Етніка: українські народні художні промисли» було розроблено листівки та відео українською та англійською мовами, які розповідають про традиції косівської мальованої кераміки, гутництва, решетилівської вишивки «білим по білому» та писанкарства. До створення відео долучилася кіностудія FILM.UA Group з режисерською роботою Ольги Навроцької, а дизайн листівок розробляла дизайнерка Анна Димарська.
Партнерами кампанії є Міністерство культури та інформаційної політики України, Український центр культурних досліджень, проєкт «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe), що фінансується Урядом Канади, FILM.UA Group.