МКІП та Держмистецтв провели онлайн-сесію з педагогічними працівниками

На прохання представників структурних підрозділів у сфері культури обласних державних адміністрацій, які задіяні у процесі підготовки проєкту акта стосовно внесення змін до окремих положень наказу Міністерства культури України від 12.07.2018 № 628 «Питання атестації педагогічних працівників закладів (установ) освіти сфери культури», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 серпня 2020 р. за № 926/32378, 29 жовтня 2020 року відбулась онлайн-сесія з директорами мистецьких шкіл та коледжів щодо питань, які виникли в процесі проведення атестації у 2020 році.

Зустріч була організована та проведена у співпраці Державним агентством з питань мистецтв та мистецької освіти та експертною групою з мистецької освіти МКІП.

Взяти участь у онлайн заході виявили бажання представники двадцяти двох мистецьких шкіл та коледжів Кіровоградської, Полтавської, Тернопільської, Черкаської областей та м.Київ, яких і було запрошено на зустріч.

З метою більшої ефективності та результативності заходу до нього були долучені також інші фахівці, які представляють мистецько-педагогічну спільноту в різних установах та організаціях, зокрема, з Вінницької, Дніпропетровської, Житомирської, Закарпатської, Львівської та Харківської областей, які мають успішний досвід проведення атестації педагогічних працівників мистецьких шкіл, за оновленими критеріями, діючого положення, безпосередньо як в атестаційних комісіях мистецьких шкіл, так і при структурних підрозділах у сфері культури обласних державних адміністрацій, Під час зустрічі між учасниками відбувся плідний діалог, та розкриті питання щодо основних занепокоєнь керівників мистецьких шкіл стосовно процедурних питань проведення атестації за чинним положенням, взаємодії з викладачами стосовно формування та подачі пакету документів для проведення оцінювання, критеріїв оцінювання та умов роботи в рамках цифровізації, а також роботи під час запровадження дистанційного режиму роботи. Спікерами було надано відповіді на основні питання учасників тематичної онлайн-сесії, озвучені приклади успішних практик проведення атестації педагогічних працівників починаючи з 2018 року, з метою адаптації фахівців до роботи в умовах змін, що впроваджуються динамічно, відповідно до вимог часу і є не відворотними, при цьому, спрямованими на всебічний розвиток особистості педагога, набуття фахових компетенцій та наскрізних навичок впродовж життя. Лейтмотивом обговорення стали процедура та порядок проведення державної атестації педагогічних працівників, за нормами діючого положення, які потребують змін в частині наближення до загальної політики реформування урядом сфер освіти і культури з огляду на процеси діджиталізації суспільства, підвищення фахової майстерності педагогів, затребуваності фахівців на ринку праці відповідно до загальноприйнятих норм європейської та світової культурної та освітянської спільнот. Фахівцями, що брали участь в обговорення неодноразово було приділено увагу необхідності чіткого розуміння, використання та виконання норм положення, зроблено наголос щодо питання об’єктивізації оцінювання результатів роботи педагогічного працівника під час атестації, захисті його конституційних та встановлених Законами України прав, особистісно-орієнтованій підтримці та розвитку під час побудови професійного шляху педагога, незалежно від віку, стимулюванні до сталого професійного розвитку.

Як відомо, наразі МКІП проводить онлайн консультації з представниками структурних підрозділів з питань культури обласних державних адміністрацій щодо висловлених зацікавленими сторонами пропозицій щодо окремих змін до Положення про атестацію, по завершенню яких буде представлено проєкт відповідних змін, в якому будуть враховані проблемні питання, що стосуються безпосередньо норм діючого положення, більшість з яких вже опрацьовано фахівцями-практиками та представниками від обласних адміністрацій під час чергових робочих онлайн-засідань стосовно підготовки проєкту змін до окремих норм діючого положення.

Дякуємо всім учасникам за висловлені позиції, зацікавленість, фахові коментарі та готовність дотримуватися норм та положень чинного законодавства сфер освіти та культури, зокрема, Положення про атестацію педагогічних працівників закладів (установ) освіти сфери культури як основи успішної атестації педагогів.